Michel Grothe

Heeft deelgenomen in 1 vorige edities

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes

Als je kanker krijgt staat de wereld stil. Voor jou en je gezin. Zo voelt het althans. Inmiddels kan ik weer voorzichtig naar de toekomst kijken samen met Charlotte, Tygo en Just. Zoals jullie wellicht weten ben ik aan de beterende hand. De niet aflatende liefde en aandacht van mijn gezin, familie, vrienden, collega’s en buren is een enorme steun geweest in de afgelopen jaren. Maar vooral ook dankzij de medische wetenschap gaat het iedere dag beter. De medische wetenschap is tot veel in staat, dat heb ik zelf gelukkig meegemaakt in het CWZ en RadboudUMC in Nijmegen, waar ik onder behandeling ben en nog steeds goed in de gaten wordt gehouden. Dat geeft mij veel vertrouwen in mijn genezingsproces. Maar helaas geldt dit niet voor iedereen die getroffen wordt door kanker. Van kanker genezen is zeker niet vanzelfsprekend. Dat weten we allemaal wel. Onderzoek is nog steeds hard nodig. Daarom vond ik het een prachtig idee van mijn vriendengroep om aan de Alpe d’HuZes mee te doen en daarmee geld op te halen voor kankeronderzoek. We kennen elkaar al sinds de middelbare schooltijd in Groenlo. Het is heel erg mooi te ervaren hoe ze meeleven nu 2 van de vriendengroep met kanker zijn geconfronteerd. Ik ga mijn best doen om op 6 juni a.s. die berg 1x op te fietsen voor het KWF, zodat het onderzoek naar kanker doorgaat. Steun je mij?

My Updates

Met vallen en opstaan …

Al enkele maanden probeer ik zoveel mogelijk op de racefiets te zitten. Ik heb de afgelopen winter en in het voorjaar bij koud weer de beschikking gehad over de Tacx fietstrainer van Erik, wiens racefiets ik ook mag lenen voor de Alpe d’Huzes. De fiets staat dan op zolder en wordt gemiddeld 4x per week door mij gebruikt. Ook heb ik 2x per week nog kracht- en wat cardiotraining bij de fysiotherapeut. Bij mooi weer (15 graden of hoger) ga ik met de fiets naar buiten. Fietsen op de dijk hier nabij Lent is toch veel leuker. Helaas is het voor mij geen geweldig fietsvoorjaar geweest. Er waren natuurlijk de afgelopen tijd wat mooie dagen, maar ik heb de afgelopen 2 maanden wat tegenvallers gehad en ook even stilgelegen. Eerst ben ik door de rug gegaan waardoor fietsen even stil lag. Twee weken geleden, toen het heerlijk weer was, heb ik voor het eerst met Werner in de heuvels rond Berg en Dal en Groesbeek gefietst. Helaas ben ik een paar dagen later omgevallen met de racefiets en heb ik een dikke knie opgelopen. Gelukkig geen zware beschadiging, maar heb nu even twee weken niet kunnen trainen. Ik hoop het fietsen volgende week weer te kunnen hervatten. Ik vind het fietsen leuk en merk dat ik vooruit ga en langzaam meer energie krijg. Het doet me erg goed te trainen voor de Alpe d’Huzes. Alleen al vanwege de hartverwarmende reacties van de sponsors die reageren met een lief bericht, maar ook de ondersteuning van anderen, zoals Guido die zijn fietskleding beschikbaar stelt en mij van een trainingsschema voorziet. En natuurlijk mijn gezin; het is fijn te weten dat ze straks erbij zijn in Frankrijk.

Virtueel fietsen

Nog een week te gaan en dan is het zover. Mijn vrienden en ik hebben alvast wat sfeer kunnen proeven tijdens de Alpe d’Huzes kick-off meeting op 5 mei op Papendal. Bij binnenkomst gaf het mij gelijk al een indruk over hoe groot het evenement is. Zoveel mensen, die gaan fietsen en vrijwillig meewerken om geld op te halen voor kankeronderzoek. Het geeft je ook gelijk het gevoel dat de ziekte een enorme impact heeft op het leven van heel veel mensen. Niet alleen op mij, mijn gezin en mijn omgeving.

Ondertussen gaat het trainen door. Mijn knie heeft zich gelukkig goed hersteld. De afgelopen periode heb ik afwisselend binnen en buiten gefietst. Binnen kan ik tot mijn groot genoegen virtueel de berg fietsen. Jawel, de Alpe d’Huez zelf. Ruud kwam enige tijd geleden aan de deur met de vraag of ik de Tacx fietstrainer van zijn broer wilde gebruiken. Een simulatie met TV-beelden erbij, zodat je de etappe ook ‘echt’ beleeft. Ik heb de rit naar Alpe d'Huez gedownload en in 2 dagdelen-etappes gefietst. Het is fantastisch om te doen. Je fiets - kijkend naar de mooie omgeving met besneeuwde bergtoppen tijdens een zonnige voorjaarsdag - rustig omhoog en krijgt al een goede indruk van de omgeving. Charlotte en ik zijn ooit voor de wintersport in Alpe d'Huez geweest, maar dat is lang geleden en anders vanwege de winterse omstandigheden. Virtueel de berg op fietsen is ook leuk omdat ik onderweg andere ‘wielrenners’ kan inhalen. Geen idee hoe ik dat doe, maar toch fiets ik er aan voorbij (?). Mijn snelheid op de berg schommelt rond de 5-6 km/u, volgens mij net genoeg om niet om te vallen. Dus virtueel heb ik de berg gefietst.

In de komende week staat er nog één trainingsrit te wachten. We gaan donderdag (morgen dus) dauwtrappen in Groenlo e.o. met de vrienden met aansluitend een BBQ. Dan is het tijd om de spieren rust te gunnen voor de uiteindelijke klim op 6 juni. Ik heb er zin in om samen met de vrienden, mijn gezin en het gezin van Koen er een mooie week te maken. En we kunnen ook best met een tevreden gevoel afreizen naar Frankrijk door de mooie bijdragen, die we van al onze sponsors hebben gekregen. Dank daarvoor.

Gearriveerd!

Ondertussen verliep de laatste trainingssessie in de achterhoek naar wens. Met de vriendengroep zijn we op Hemelvaartsdag gaan dauwtrappen. Het toeval wil dat de laatste keer dat ik ben wezen dauwtrappen – ik was denk ik 17 of 18 - ook zo ongeveer dezelfde route heb afgelegd met eindbestemming de Lochemse berg, waar destijds een openluchtconcert plaatsvond. Het was een mooie dag. Na de 60km ronde hebben we bij Koen de middag in de tuin gezeten en gezellig gemijmerd over de klim en over hoe het ons allen zal vergaan.

Gisteren zijn we gearriveerd op de berg. De prachtige omgeving en een heerlijke zonnige middag maakt gelijk veel indruk. Ons appartement is boven op de berg in het dorp Alpe d’Huez. Tijdens de rit met de auto naar boven wordt het toch even stil in de auto. We zijn alle vier – Matthijs, Koen Freddy en ik - onder indruk van de bochtige weg omhoog. Ook ik krijg behoorlijk de zenuwen van de rit naar boven. De weg is steil, lang en de uitzichten bieden diepe angstaanjagende dalen. Onderweg zien we de eerste Alp d’Huzessers buitengewoon hard afdalen en tergend traag omhooggaan. De organisatie is onderweg druk met het inrichten van het parcours; de start wordt ingericht in Bourg d’Oisans, spandoeken worden onderweg opgehangen in de scherpe bochten en de finish streep boven in het dorp is getrokken.

Het is vandaag goed wakker worden op een mooie, zonnige dag met uitzicht op de besneeuwde bergtoppen. Het is ook de laatste trainingsdag. Marcel, Ivo, Michel H, Ronald en Freddy fietsen nog een flinke ronde. Koen, Tim en Paul gaan wandelen en Matthijs en ik fietsen enkele rondjes in het dorp. Het fietsen en met name ook afdalen voelt goed. Daar is me even om te doen, want ik moet mijn krachten sparen voor donderdag 6 juni. Ik heb er lang naar toe geleefd en nu is het bijna zover. En eind van de middag komen de twee gezinnen aan, Koen zijn gezin en mijn gezin. Ik zie er naar uit om ze te zien.

Missie volbracht!

Woensdag is de Alpe d’huzus dag. Deze dag staat in het teken van de 1000 vrijwilligers, die deze dag de berg op kunnen fietsen en wandelen. Wij hebben deze dag deels doorgebracht op het finishplein met het aanmoedigen van de Alpe d’Huzussers. De sfeer zit er goed in met volop applaudisserend publiek, muziek, draaiende camera’s en reporters die interviews afnemen. Dit is alvast het voorproefje voor donderdag 6 juni.

Dan is het zover. Donderdagnacht om 4.00 uur zwaai ik onze vroege fietsers uit. Michel H, Ivo, Marcel en Freddy gaan de eerste start om 5.00 uur doen. In het donker dalen ze af. Rond 6.30 uur zijn ze boven. Knap gedaan in 1,5 uur. Dan vertrek ik zelf per lift en bus. Beneden in het startdorp Bourg d'Osains onder aan de berg tref ik Marcel en Ivo, die met mij mee naar boven fietsen. We vertrekken om 9.10 uur en fietsen gemiddeld met 5 km/u rustig omhoog. De beklimming van de Alpe d’Huez kent 21 bochten, waarvan vooral de eerste 5 bochten - bocht no. 21 t/m 17 - erg steil zijn met stijgingspercentages van 10 tot 12%. Het fietsen is inspannend, maar het meefietsen met Marcel en Ivo maakt het een stuk makkelijker voor mij. Daarbij is het een levendige boel op de berg. Natuurlijk veel fietsers en wandelaars, maar ook toeschouwers, dj’s en live muziek en de vele aanmoedigingen van onbekenden maakt het fietsen een stuk lichter. Ongeveer halverwege in bocht 7 – de Nederlandse bocht bij het kerkje – tref ik mijn gezin aan. Wat mooi om hen hier te zien, ook omdat ik besef dat ik vandaag de berg kan trotseren. De twijfels en spanning bij mij, maar ook bij mijn gezin zijn nu weg. Het gevoel is goed en de top van de berg nabij. In bocht 6 sta ik nog even stil bij de brandende kaarsen voor mijn schoonouders, die beiden in de afgelopen jaren aan kanker overleden. De beklimming verloopt verder voorspoedig. Onderweg komen we Tim en Paul nog tegen die beiden naar boven wandelen. Ook niet echt makkelijk en dat is ze aan te zien. Dan is het aftellen geblazen wat bochtnummers betreft. Dacht ik halverwege nog, misschien zit er een tweede beklimming in, eenmaal boven zijn de krachten toch weggevloeid. Onderweg wordt ik een keer overmand door emoties vanwege de gedachte dat ik de top wel ga halen. De aankomst op de top is dan ook euforisch. Ik heb het gered en met de steun van Ivo en Marcel naast me fietsen we over finishlijn luid toegejuicht door het enthousiaste publiek. Hier tref ik ook Charlotte, Tygo en Just die ik in de armen val.

Ik heb mijn missie volbracht. Maar ik niet alleen. De hele vriendengroep heeft de eigen gestelde doelen op 6 juni kunnen volbrengen. Dat is heel mooi. Daarbij dragen we als groep ook een mooi bedrag van 30.000 Euro bij aan het KWF zodat onderzoek naar kanker doorgaat. En dat is te danken aan alle sponsors, die hebben bijgedragen vanuit familie, vriendenkring, buurt en werk. Niet alleen via de donatie maar ook via alle aanmoedigingen en ondersteuning gedurende de afgelopen maanden. Nogmaals dank daarvoor. Dit is mijn laatste blog en de afsluiting van Alpe d’Huzes 2019! Maar wie weet tot volgend jaar … .

Thank you to my Sponsors

500

Triple

He topper, wat een mooie prestatie, we steunen je van harte!

Ruby

Ha Michel, ook dit gaat je zeker lukken! P.S. Helaas, ik ben niet lang genoeg om stamceldonor te worden.

Indy Grothe

Heel veel succes!

Gert van Willigen

Sportief bezig zijn is altijd goed, Michel. Succes en vooral veel plezier!

Piet Hein Minnecre

Veel succes !

Rob van de Velde

Zo bijzonder dat jij die legendarische berg kan gaan beklimmen. Geniet ervan!

Bas van de Pas

Lieve Michel, geweldig knap dat je dit gaat doen, Na alles wat je hebt moeten doorstaan. Ik wens je enorm veel succes en hoop je voor de start nog te zien. Liefs Bas

Maud Lit

Lieve Michel, gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie! Super dat het je gelukt is. Groetjes, Maud

Ruud Kroes

Prima actie Michel. We steunen je graag en hopen dat je er bovenop komt. In de dubbele betekenis van het woord. Moge de fietsgoden met je zijn en succes met de voorbereiding. Iris, ruud en kinderen

Martijn, Sam, Ise en Dana

Hoi Michel, Wordt een makkie toch? Zet 'm op. Grote klasse! Martijn, Sam, Ise en Dana

Erik Peters

Echt veel respect, Michel. Flink oefenen.

Succes en top!!

Mariska Klaassen

Heel veel succes en plezier. We volgen je op afstand!!

Gudo Kramer

Anonymous

Mooi dat je dit doet. Heel veel succes!

Jeroen Graaf

Heel veel succes Michel!! Wij leveren graag een bijdrage aan het zo belangrijke onderzoek! Groetjes Sandra, Jeroen, Floor en Saar

Chantal en Martijn

Die berg op... dat gaat lukken. Wij hebben er alle vertrouwen in. Zet hem op samen met je team!

Ilse te Brake

Succes voor jullie allemaal!! Zet 'm op!!!

Robert van den Baar

Heel fijn om te horen dat het beter met je gaat! Succes met die klim!

Mira de Ree

Super goed dat je dit doet. Ik sponsorde altijd Theo, fijn dat jij het stokje overneemt ;) Heel veel succes!

carola arends

John en Diana

Succes, Michel, samen met je vrienden!

herman litjens

Hoi Michel , succes met de uitdaging, mooi initiatief , het gaat je zeker lukken

Christien en Werner

Je bent een topper dat je de top opgaat voor dit doel. Succes met trainen!

T. Overduin

Hoi Michel, Heel bijzonder dat je dit gaat doen. Een enorme stap en een mooi doel ook voor jezelf. Ik sponsor je graag. Dit is een begin! En ik kijk er naar uit om een keer samen met jou in alle rust de Nijmeegse heuveltjes te gaan verkennen. Wordt vervolgd. Groet en succes, Theo.

Wideke

Je hebt al vele stappen gezet! Trots op je waar je nu bent! En dan nu de berg op fietsen. Sta op je trappers en voordat je het weet ben je boven. Heel veel succes en plezier, Wideke

Linda van den Brink

Friso Penninga

Succes!

etienne waterval

zet hem op, Michel! knap dat je dit doet ! sportieve groet, etienne

Anonymous

Top dat je dit doet Michel ! Succes.

Marcel

Gaat je lukken op 6 juni, respect!

David en Maureen

Hey Michel, je hebt al veel grotere uitdagingen doorstaan afgelopen tijd. Deze rit gaat je vast en zeker ook lukken. Respect voor je enorme doorzettingsvermogen, super dat jullie dit gaan doen! Liefs en groetjes voor jou en je gezin, ook van Milan, Ilja en Felice

Pa & MaGrothe

Michel en al je kameraden veel succes

Niek Grothe

Succes!

Jan Van der Heide

Good Lucky Michel! Topper!

Igor

Geweldig initiatief Michel! Heel veel succes!

Anonymous

Veel succes en veel plezier, Michel!?

Marieke Kristen

Hans Hoeken

Geweldig dat het je beter gaat. Sterkte met die berg opfietsen. Ik doe het je niet na.

Ruben en Shira Hurenkamp

Go go go Michel! Het gaat je zeker lukken! Die Alpe is maar 12 keer de Oude Holleweg op :)

Marieke Zekhuis en Edwout Terpstra Zekhuis

Een mooie en bijzondere uitdaging deze beklimming. We wensen je een goede voorbereiding en alvast veel succes!

Udo Pijpker

Sterkte met de beklimming! Maar die zal vast minder stijl blijken te zijn dan jouw tocht tot nu toe.

Anonymous

Ik kon zo gauw geen verjaardagscadeau bedenken. Dit leek ons een goed alternatief. Liefs Cees en Vera

Mariette

Heel veel succes Michel, wat goed dat je dit doet! Lieve groet van Mariëtte en David

Anonymous

Lekker bezig Michel! Fijn dat je dit allemaal weer kunt doen. Succes met de voorbereiding en natuurlijk l'Alp zelf.

Han van Veldhuizen

Vet respect voor je. Ben er van overtuigd dat het je gaat lukken.

Just Grothe

Van je kleine vriend

Theo Overduin

Klein steuntje extra tussendoor zodat je nu over de helft bent van je streefbedrag! Ga zo door. Groet, Theo.

Eef

Groot respect Michel. Die kans van 1 op 15 miljoen, dat moet anders. Dat kan anders. Doneren dus!

Johan van Arragon

Dapper Michel, ik heb er het grootste respect voor. Sterkte en plezier! Hartelijke groet, Johan

Theo Overduin

Ha Michel, met deze kleine donatie van € 7,- (7 is trouwens het getal van de volheid) maak ik jouw streefbedrag graag VOL! Zo zijn de eersten tevens de laatsten en is de cirkel rond. Geniet ervan met je vriendengroep. Hoor graag je verhalen na afloop. Hartelijke groet uit Okkenbroek, Theo.

Marcel Wamelink

Dat doe je goed, Michel! Respect! Succes met de voorbereidingen en veel plezier straks. Groeten Marcel, Kirsten en Julia

Chiel Stroeven

Ha Michel, mooie actie en wat fijn ook voor jezelf dat je dit kunt doen. Zet 'm op!!! Chiel

150

T. Overduin

Hoi Michel, Bij deze ook het meer persoonlijke donatiegedeelte! Now it is up to you. Ik ga je volgen en ben super trots op je. Doe het wel rustig aan. Heel veel suc6, Theo.

Richard Grothe

Succes grote broer en geniet er van!

Café de Kruup Lichtenvoorde

Michel, veel succes gewenst en zet 'm op!

Paul Geurts

Respect Michel ! Uiteraard steun ik je hiervoor. Heel veel succes.

Elly Berkeljon

Michel Grothe

Deze donatie maakt de cirkel rond! Zet hem op Michel!

Ariëla

Zet ‘m op en veel succes!

Hoop dat jullie met zijn 10en er 10tallen mee kunnen redden 💪👍

Heidi Wijers

Wat een uitdaging Michel. Knap dat je hiervoor gaat. Heel veel succes! Lieve groet Guido en Heidi

REELL

Freedom to Move, get REELL

Wim de Haas

Geweldige actie van jou Michel!

Sandra Van Wijngaarden

Respect! Voor meedoen aan Alp du'Huzes maar ook voor hoe je stand houdt tijdens je ziekte.

Gijs Koedam

Hoi Michel, respect voor jou! Zet hem op; juist jij weet hoe belangrijk dit is, ik inmiddels ook. Onderzoek werkt!

200

wim douven

Succes jongen, de bijdrage geef ik, ook al haal je de top niet. maakt mij niet uit, ben heel blij dat het goed gaat, en geniet ervan!

Yvonne Verdonk

fiets-ze

Linda Carton

Ik hoop dat je gezond op de eindstreep aankomt.

Sabine Mulders

Pascale

Go, Michel!!!

eduardo dias

thank you for doing this and allowing us to participate also! even if from the distance!

Anonymous

Heel veel succes pap, ps als je het niet haalt dan val ik wel voor je in :)

Ine De Visser

Op naar de top, ook nu, zet hem op!