search

Bestuur

Nog
dagen,
uur,
minuten en
seconden
165919
Gedoneerd

Bestuur

Het bestuur van Alpe d’HuZes wordt benoemd door de raad van toezicht. Het bestuur bestaat uit zeven personen waarvan op dit moment de volgende personen zijn benoemd:

  • Maarten Vaessen - voorzitter
  • Joost Ausems - secretaris & penningmeester
  • (vacant) - fondsenwerving
  • Jeanine Boessen - geldbesteding
  • Tessa Kleinherenbrink - marketing & communicatie

Algemeen

  • Het bestuur van de stichting bestaat uit ten minste vijf en ten hoogste zeven leden, waarvan het aantal wordt vastgesteld door de raad van toezicht.
  • Leden van het bestuur worden benoemd, geschorst en ontslagen door de raad van toezicht. In ontstane vacatures wordt zo spoedig mogelijk voorzien.
  • De benoeming geschiedt op basis van een vooraf door de raad van toezicht opgestelde profielschets, waarin de noodzakelijke kwaliteiten staan beschreven.
  • Leden van het bestuur worden benoemd voor een periode van maximaal drie jaar en zijn terstond tweemaal herbenoembaar voor een nieuwe periode van maximaal drie jaar.
  • De raad van toezicht benoemt de voorzitter van het bestuur. Het bestuur stelt bij bestuursreglement een verdere portefeuilleverdeling vast, welk reglement de goedkeuring behoeft van de raad van toezicht.
  • De leden van het bestuur ontvangen als zodanig geen bezoldiging, middellijk noch onmiddellijk. In een vergoedingenreglement wordt vastgelegd welke type/soort onkosten van de leden van het bestuur vergoed worden. Alle aan de leden van het bestuur betaalde vergoedingen worden als zodanig in de jaarrekening van de stichting opgenomen en toegelicht.

Bestuur: taak en bevoegdheden

Het bestuur is belast met het besturen van de stichting:

  • het vaststellen van het jaarplan en de financiële meerjarenraming;
  • het vaststellen van de begroting en het jaarplan;
  • het vaststellen van de jaarrekening;
  • het vaststellen of wijzigen van een vergoedingenreglement voor het incidenteel vergoeden van onkosten gemaakt door leden van het bestuur en andere vrijwilligers binnen de stichting, welke onkostenvergoedingen te allen tijde worden voldaan uit de inschrijfgelden van de deelnemers aan door de stichting georganiseerde sport-/fietsevenementen;
  • Het bestuur stelt een één of meerjarig actueel beleidsplan (jaarplan) op waarin wordt aangegeven op welke wijze uitvoering wordt gegeven aan de doelstelling van de stichting. Met het jaarplan wordt inzicht gegeven in de concrete doelstellingen van de stichting voor een of meer jaren.

Jaarplan

Het jaarplan bevat een programma van de te ondernemen activiteiten, een omschrijving van de feitelijke werkzaamheden die zullen worden verricht en een beschrijving van de met de uitvoering van het beleid beoogde resultaten. 

Het jaarplan bevat ten minste een beschrijving van:

  • de door de stichting te verrichten werkzaamheden;
  • de wijze van fondsenwerving;
  • de wijze van beheer van inkomsten en vermogen; en
  • de wijze waarop en aan welke doelen inkomsten en vermogen worden besteed. 

Het bestuur stelt, met inachtneming van het jaarplan, jaarlijks het meerjarig financieel kader van de stichting vast, alsmede de begroting voor het komende boekjaar en het daarmee verbonden jaarplan en de voor dat plan beschikbaar te stellen middelen. 

De stichting wordt vertegenwoordigd door het bestuur. De vertegenwoordigingsbevoegdheid komt mede toe aan twee bestuursleden gezamenlijk handelend.

Vrijwilligersraad

De Vrijwilligersraad van Alpe d'HuZes is opgeheven. De statuten worden hierop aangepast.

Laatste nieuws

Definitieve opbrengst Alpe d’HuZes 2017 10,4 miljoen euro

01-10-2017

De definitieve opbrengst van Alpe d’HuZes 2017 is 10.381.912,47 euro. Dit werd bekend gemaakt tijdens de feestelijke cheque-overhandiging van Alpe d’HuZes aan KWF-directeur Michel Rudolphie. Het evenement, waarbij deelnemers 1 tot 6 keer de legendarische Alpe d’Huez op lopen of fietsen om geld in te zamelen voor onderzoek naar kanker, vond dit jaar plaats op 1 juni.

Lees verder

In memoriam: Tom van Thiel

28-09-2017

Tot ons groot verdriet is dinsdag 26 september Tom van Thiel, onze coördinator van het Medisch Team Alpe d'HuZes, plotseling overleden.

Lees verder

9 miljoen euro van Alpe d’HuZes naar nieuw kankeronderzoek

20-08-2017

Een grote groep onderzoekers kan van start met baanbrekend onderzoek naar de behandeling en bestrijding van kanker dankzij Alpe d’HuZes. KWF Kankerbestrijding heeft 22 projecten geselecteerd waar in totaal 9 miljoen euro naartoe gaat uit het Alpe d’HuZes/KWF Fonds. Het geld uit dit fonds is opgehaald door deelnemers aan het jaarlijkse fiets- en loopevenement in Frankrijk.

Lees verder

Onze sponsors