Persbericht - 37.451,28 euro opgehaald bij eerste Alpe d'HuKids

•• Persbericht ••

146 kinderen knallen in eerste Alpe d’HuKids

Johan van der Waal, voorzitter van Alpe d’HuZes: “Ik ben geweldig verrast door het enthousiasme hier in Kerkrade. Zowel van de kinderen die hier ontzettend ploeteren op het parcours en daarna tóch nog een keer willen, als van de vrijwilligers die dit top hebben georganiseerd. Het is met recht een Alpe d’HuZes-evenement te noemen.”

146 kinderen stonden om 11.00 uur aan de start, waar ze een peptalk kregen van onderzoekster Cécile Ronckers en burgemeester van Kerkrade Jos Som, die vervolgens het startschot gaf. Jos Som: “Het is prachtig om te zien hoe deze kinderen al op zo’n jonge leeftijd zó gemotiveerd kunnen zijn om zich in te zetten voor anderen. Stuk voor stuk zijn het kanjers die vandaag hun steentje bijgebracht hebben in de strijd tegen kanker. Ik ben ontzettend trots dat we dit mooie evenement in mijn gemeente hebben kunnen houden.”

Foto: Frank van Engelen

Alpe d’HuZes

Alpe d’HuKids is onderdeel van Alpe d’HuZes, een evenement waarbij elk jaar elk jaar in juni duizenden deelnemers 1 tot 6 de beroemde Alpe d’Huez op lopen of fietsen. Onder het motto ‘opgeven is geen optie’ zetten vrijwilligers, deelnemers en sponsoren zich in voor een belangrijk doel: dat niemand meer doodgaat aan kanker. De afgelopen 11 jaar heeft Alpe d’HuZes op deze manier al 141 miljoen euro opgehaald voor kankeronderzoek. Met Alpe d’HuKids krijgen ook kinderen in Nederland de kans om geld op te halen voor kankeronderzoek en bij te dragen in de strijd tegen kanker.

Definitief eindbedrag

De 37.451,28 euro is het voorlopige eindbedrag. Op 2 oktober, tijdens de cheque-overhandiging van Alpe d’HuZes aan KWF Kankerbestrijding, zal ook het definitieve eindbedrag, inclusief de laatste toezeggingen, van Alpe d’HuKids bekend worden gemaakt en worden overgedragen aan KWF Kankerbestrijding.