Persbericht - Alpe d’HuZes in volle gang

Vanochtend om half vijf is het startschot gegeven van Alpe d’HuZes, de koers is in volle gang. De snelste klim is tot nu toe gedaan door Domien Brandsma en Jan Erik Freund, die allebei hun eerste klim in slechts 59 minuten hebben gedaan.

De oudste en jongste deelnemers zijn inmiddels klaar met hun beklimming(en). De oudste deelnemers zijn Thea van den Berg-Vollebregt (73), die er twee beklimmingen op heeft zitten en Cees Warmerdam (76) die een keer omhoog is gegaan. De jongste deelnemers zijn Noa van Dijk (5) die naar boven is gefietst in 4 uur en 40 minuten en Daan Verduijn (5) die naar boven is gefietst in 6 uur en 44 minuten.

Samen in de kou

Het is erg mistig en koud, met een groot temperatuurverschil tussen de voet en top van de berg, aan het eind van de middag is het licht gaan regenen. Vrijwilligers van het medische team en veiligheid houden deelnemers goed in de gaten, team Bergfourage zorgt voor eten en drinken. Mét elkaar, vóór elkaar.

Opbrengst

Rond acht uur wordt het voorlopige eindbedrag bekend gemaakt. Omdat er nog toezeggingen binnen komen en omdat sommige acties doorlopen, is dit bedrag een voorlopig eindbedrag. In oktober wordt het definitieve eindbedrag bekend gemaakt en zal de cheque worden overhandigd aan KWF Kankerbestrijding. Het geld komt dan in het Alpe d’HuZes/KWF Fonds.