Persbericht: nieuw bestuur Alpe d'HuZes

?

•• PERSBERICHT ••

Nieuw bestuur Alpe d’HuZes

Stichting Alpe d’HuZes heeft met ingang van september een nieuw bestuur. De benoeming van de raad van toezicht eerder dit jaar markeerde de nieuwe start van Alpe d’HuZes. In het kader van deze nieuwe start is een aantal verbetermaatregelen doorgevoerd die van Alpe d’HuZes een nog professionelere en succesvollere organisatie maken in de strijd tegen kanker.

Ed Kronenburg, voorzitter van de raad van toezicht: “Het benoemen van het nieuwe bestuur is één van de maatregelen die zijn opgesteld om de organisatie te versterken. De raad van toezicht is ervan overtuigd dat het bestuur de professionalisering van Alpe d’HuZes voortzet. Wij zullen het bestuur hierbij actief steunen en adviseren.“

De maatregelen die eerder dit jaar werden vastgesteld zijn:

1. het installeren van een raad van toezicht en het benoemen van een nieuw bestuur;
  2. het aangaan van een nieuwe overeenkomst met KWF Kankerbestrijding;
  3. het lanceren van een nieuwe website;
  4. het borgen van alle verbetermaatregelen in nieuwe statuten;
  5. het opstellen van een nieuw bestedingsplan.

De laatste maatregel is het installeren van een vrijwilligersraad en zal naar verwachting dit jaar nog worden afgerond.

Het nieuwe bestuur van Alpe d’HuZes bestaat uit ervaren mensen die beschikken over de nodige kennis en ervaring in hun aandachtsgebied. De samenstelling van het bestuur is als volgt:

FunctieNaamDagelijkse werkzaamheden
Voorzitter Johan van der Waal organisatie-adviseur lokale overheid
Secretaris Joost Hansum directeur bestuurszaken 's Hertogenbosch
Penningmeester Joost Ausems business controller vakbond CNV
Koersdirecteur Tom de Geus partner AIMS International
Communicatie Jolanda Hillebrand eigenaar Hillebrand coaching
Algemene zaken Olaf Sterkenburg eigenaar STERK interim management
Inkomsten Kees van Dorp RvC Atag Nederland BV

Johan van der Waal, voorzitter van Alpe d’HuZes: “Na de cheque-overhandiging op 5 oktober richten we ons met vereende krachten op de tiende editie van Alpe d’HuZes. We blijven doen waar we goed in zijn;  zoveel mogelijk geld inzamelen, door ons onbaatzuchtig in te zetten voor een ander vanuit een geweldige saamhorigheid. Want wij weten waar we dit allemaal voor doen, we willen dat er niemand meer doodgaat aan kanker.”

bestuur 2014.jpg

[Fotograaf: Sander Heezen]