Persbericht - Weer miljoenen van Alpe d’HuZes voor kankeronderzoek

•• Persbericht ••

Weer miljoenen van Alpe d’HuZes voor kankeronderzoek

Alpe d’Huez – Alle deelnemers aan Alpe d’HuZes 2016 hebben in totaal 10.738.427,81 euro opgehaald. Het evenement dat volledig door vrijwilligers wordt georganiseerd vond dit jaar voor de elfde keer plaats in Frankrijk. In de afgelopen jaren heeft het evenement zich ontwikkeld tot de grootste fondsenwervingsactie van Nederland. Het voorlopige eindbedrag werd in Alpe d’Huez vandaag bekend gemaakt nadat de laatste deelnemer rond acht uur over de finish kwam.

Waar gaat het geld naartoe?

In de afgelopen elf jaar heeft Alpe d’HuZes in totaal ruim 141 miljoen euro opgehaald, hiervan zijn tot nu toe 136 bijzondere onderzoeken gefinancierd, ten behoeve van de kankerpatiënt. Bijvoorbeeld een digitale keuzehulp voor borst- en tepelconstructie na borstoperaties, een studie naar behandeling op maat met behulp van moleculaire beeldvormende technieken en de ontwikkeling van sneldiagnose die nu wordt toegepast in vier universitair medische centra.

Cheque-uitreiking oktober

Omdat er nog toezeggingen binnen komen en omdat sommige acties doorlopen, is dit bedrag een voorlopig eindbedrag. In oktober wordt het definitieve eindbedrag bekend gemaakt en zal de cheque worden overhandigd aan KWF Kankerbestrijding. Het geld komt dan in het Alpe d’HuZes/KWF Fonds.

Saamhorigheid

Voorzitter Johan van der Waal: “De afgelopen dagen hebben al onze vrijwilligers, sponsoren en deelnemers weer laten zien en voelen dat we met zijn allen één doel hebben voor één strijd. Namelijk: niemand meer dood aan kanker. De opbrengst laat weer zien dat iedereen de noodzaak van deze strijd voelt. Een strijd die we met z’n allen blijven voeren.”

Voor meer foto's, zie onze persmap (deze foto's zijn vrij te gebruiken, met naamsvermelding van de fotograaf).