Bart Dirkx

Heeft deelgenomen in vorige edities

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes

Ik doe mee aan Alpe d’HuZes omdat ik geloof dat wij samen kunnen werken aan een wereld waarin je niet meer doodgaat aan kanker en mocht je getroffen worden door kanker,  je een betere kwaliteit van leven kunt hebben!

Wil jij mij steunen?

In november 2015 werd bij mijn lieve vrouw borstkanker geconstateerd met uitzaaiingen naar de lymfeklieren. Een spannende tijd volgde van controles waarbij gekeken werd of de kanker niet in de longen of lever zat. Deze spannende onzekere periode heeft op haar en ons gezin een enorme impact gehad. Gelukkig was op dat moment verder alles schoon. Chemo, bestralingen en een borstsparende operatie volgde en in juli 2016 werd zij 'vrij verklaard' van borstkanker.

Helaas zit borstkanker in de familie van mijn vrouw. Haar oma, haar tante van 62 jaar (meer een zus van haar en kind van onze familie) zijn eraan overleden. Ook haar zus heeft uitgezaaide borstkanker en strijdt voor haar leven. Daarnaast is een nicht van de kant van haar vader momenteel belast met borstkanker waaraan ze wordt behandeld.

Ik werk momenteel als Klachtenfunctionaris/juridisch adviseur bij Bevolkingsonderzoek Zuid waar getracht wordt door vroegtijdige opsporing van kanker, dat mensen eerder behandeld kunnen worden en een betere prognose hebben voor genezing/overleving. Ook op die manier wordt geprobeerd die vreselijke ziekte niet de momenteel voornaamste oorzaak in Nederland te laten zijn van sterfte.

Mijn intrinsieke motivatie voor deelname aan dit mooie evenement is dan ook mega groot. Ik hoop dat jullie dit initiatief met een bijdrage willen steunen. Als lid van team Kankernl zal ik jullie niet teleurstellen en hoop deze eerste keer dat ik meedoe, minimaal 3 keer de berg op- en af te gaan.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!!

Groet,

Bart

My Updates

18 november eerste Alpe d'HuZes dag

Zondag 18 november 2018 was ik op de eerste Alpe d'HuZesdag in Nieuwegein.

Ik was er al voor 'gewaarschuwd' maar het is dus echt zo alsof je in een warm bad terecht komt: vriendelijke ontvangst door tal van vrijwilligers, mooie motiverende toespraken en prachtige livemuziek in combinatie met indrukwekkende beelden op een groot scherm; workshops over fietstraining en fondsen/donaties werven. En niet te vergeten, het gevoel van samen gaan voor het doel door de aandachtig luisterende deelnemers en hun aanhang.

Ook heb ik voor de eerste keer in mijn leven, wielrenkleding aangehad om te passen. Deze hilarische gebeurtenis wil ik jullie dan ook niet onthouden (zie foto).

Nog 192 dagen om mij vooral fysiek voor te bereiden op de berg.

Ter info: mocht je me willen sponsoren of wilt doneren, kun je een logo krijgen van je bedrijf/organisatie die zichtbaar achterop mijn rug te vinden is.

Sterfte aan kanker is in Nederland stuk hoger

Deze alarmerende kop stond gisteren in het Brabants Dagblad.

Dit is in vergelijking met andere Europese landen. Bij iets meer dan 30 procent van de Nederlanders die overlijden, is kanker de doodsoorzaak.

Het EU-gemiddelde is net iets meer dan 25 procent. Dit zijn sterftecijfers uit 2015 van Eurostat. Het Integraal Kankercentrum Nederland geeft aan dat in Nederland in vergelijking met andere landen, relatief veel vrouwen overlijden aan kanker, vooral aan long, borst- en darmkanker.

Opnieuw word ik en hopelijk jullie ook, bevestigd in de noodzaak van meer onderzoek naar de oorzaak en bestrijding van kanker,  met als doel dat er (minder) mensen komen te overlijden en dat het een uiteindelijk een 'gewone' draaglijke ziekte mag worden.

Alvast bedankt voor jullie donatie(s).

even een update

Vandaag mijn fiets zo licht mogelijk gemaakt voor de klim.

Ook een brief aan mijn netwerk verzonden om - mocht men het nog niet weten - bekend te maken wat mijn grote doel is in 2019.

Tot volgende update!

Bedankt aardige collega's !!!!

Tijdens het eindejaarsdiner op mijn werk van vrijdag 14 december heb ik zeepjes van Happy Soaps die door Petra zijn gemaakt aangeboden. Daarna hebben de zeepjes nog een kleine week op de locatie in Eindhoven en Maastricht gestaan.

De aandacht voor het evenement Alpe d'HuZes 2019 en mijn deelname daaraan heeft - tot nu toe - een donatiebedrag van € 150,20  opgeleverd.

Ontzettend bedankt daarvoor collega's!!!!

Even een update

22 december begonnen met mijn eerste fietstraining met bestemming Vught. Ca. 30 km.

30 december tweede fietstraining naar Loon op Zand en via De Moer weer terug. Ca. 25 km.

1 januari gefietst naar Den Bosch. Ca. 40 km.

5 januari naar Esbeek (met tussenstop 'In de Bokkerijder', zie gallerij foto) en via Poppel weer terug. Zie foto in de gallerij dat ik net terug ben. Ca. 70 km.

6 januari naar Breda. Tussenstop in Park achter het station (zie foto). Ca. 60 km.

Kortom al heel wat kilometers in de benen, zo'n 225 km in 2 weken tijd. Het gaat verassend goed moet ik zeggen. Heelijk om te doen en alles voor het Goede Doel.

Over de helft!!

Ik ben jullie donateurs oprecht heel erg dankbaar. Vandaag kan ik melden dat ik over de helft van het streefbedrag van € 2500,- zit.

Ik ben apetrots op jullie allen!!

Bart

7e update

Degene die al mijn updates tot nu toe gelezen heeft, weet dat dit mijn 7e update is.

Gisteren naar mijn werk in Eindhoven gefietst. Even het bekende tussendoortje meegepikt (zie foto gallerij) en op de terugweg gigantisch verkeerd en dus enorm omgereden. Ruim 90 km afgelegd in ruim 5 uur. Wind en regen getrotseerd. Heerlijk was het!

Vandaag wat rustiger aan. Misschien even op de fiets naar de Mediamarkt voor de aanschaf van een fietscomputer en anders op de hometrainer thuis kilometers in de benen krijgen.

8e update

Vandaag. zondag 27 januari, ben ik naar Heeswijk-Dinther gereden, op bezoek bij mijn lieve Tante Tonny. Was erg gezellig.

Over 60 km (heen en terug) ruim 3 uur gedaan. Koude wind en regen deerden me niet. Wel ga ik waterdichte kleding aanschaffen.

Volgende halte nog onbekend? Amsterdam zit wel in de planning?

9e update en Wereldkankerdag

Beste mensen,

Gisterenochtend bij Pelikaan Health Center zo'n 40 km gefietst op de hometrainer en daarna nog een circuitje gedaan. 's Middags samen met Petra naar de stad gefietst en daar bij Decatlon fietskleding aangeschaft voor meer bescherming tegen kou en regen.

Vandaag is het Wereldkankerdag. Op deze speciale dag wordt er in het bijzonder stilgestaan bij de impact dat kanker heeft op de persoon die daarmee te maken krijgt en zijn/haar omgeving.

Wat zou het mooi zijn om op deze dag - daarna kan natuurlijk ook - een donatie te doen of te sponsoren.

Op mijn pagina zie je hoe je dat kunt doen. Degenen die dat al gedaan hebben kan ik niet genoeg daarvoor bedanken. Voor diegene die dat overwegen te doen: misschien worden jullie nu overgehaald om een bijdrage te leveren aan de kankerbestrijding. Daarvoor bedank ik jullie alvast hartelijk.

10e Update: groeten uit Zaltbommel en omgeving

Na een 10 dagen niet te kunnen fietsen na een spuit in mijn knie, ben ik gisteren weer op de fiets geklommen en ruim 80 km gefietst.

Naar Zaltbommel waar ik nog niet eerder kwam maar wel heel veel keren met de auto op de A2 langs ben gereden. Prachtige oude binnenstad en gezellige winkelstraten. Terug langs de Waaldijk, Zullichem, Heusden, Waalwijk en terug naar huis.

De 'teller' staat op € 1826,00. Al een mooi bedrag waar ik heel dankbaar voor ben. Het streven is echter om € 2500,00 binnen te halen voor het goede doel van de KWF kankerbestrijding (en liefst nog meer).

Wie heeft er nog een bijdrage voor over?! Sponors zijn ook van harte welkom met naamsbekendheid als tegenprestatie.

Tot de volgende update!

Update nummer 11

Gisteren, zondag 24 februari, met Petra in Arnhem geweest op het verjaardagsfeest van de oudste dochter van haar nicht. Het is altijd gezellig bij/met hun.

Alleen naar huis gefietst, zo'n 80 km. Zonnig weer zonder wind, heerlijk fietsweer. Tussenstop in Lith gemaakt en op de dijk in Gewande gereden (zie foto's) Op het eind enig hinder van zadelpijn wat betekent dat ik gewoon nog vaker en meer moet fietsen.

Tot de volgende keer!

En de volgende is .....nummer 12 update

Afgelopen woensdag heb ik weer een spuit in mijn knie gekregen met mijn eigen bloedplasma voor verminderde pijn- en ontstekingsklachten. Nu had ik die al niet veel de laatste tijd - ik tennis niet meer - maar het helpt me wel heb ik het idee. Misschien ga ik wel weer eens proberen te tennissen!

Vrijdag op het werk een interview gehad met collega Nadine voor een artikel over Alpe d'HuZes in het interne periodiek Screenflits dat verschijnt in april.

Vandaag 90 km gefietst naar Dordrecht en terug tot Breda, daarna met de trein naar Tilburg en weer op de fiets naar Berkel-Enschot. 75% van de tocht regen gehad en wind tegen, ook goed om dat eens mee te maken. (zie foto's).

de 13e update

Gisteren ben ik samen met mijn teamgenoot Peter Heine naar de tweede landelijke Alpe d'HuZesdag geweest in het congrescentrum Hart van Holland in Nijkerk. Daar aangekomen heb ik kennisgemaakt met de 4 andere teamgenoten, allemaal enthousiaste en zeer gemotiveerde mensen die samen met mij doorgaan voor het Goede Doel.

30 maart komen we in Wageningen bij onze teamcaptain Herman bijeen o.a. om te trainen en verdere afspraken te maken rondom sponsoring en doneren.

Vandaag via Helvoirt, Haren, Oisterwijk en Tilburg naar Club Pelikaan in Goirle gefietst en daar spierversterkende oefeningen gedaan en terug naar Berkel-Enschot gefietst. Straf windje. Er was zelfs een complete boom met wortel en al op het plantsoen van het verzorgingshuis in Berkel-Enschot omgewaaid. Zie foto.

en hier komt nummer 14

Beste mensen,

Dinsdag 19 maart ben ik op de fiets naar Pelikaan Healt Centrum gegaan en daar nog een half uur met gemiddelde snelheid van 31 km/uur ruim 15 km afgelegd. Daarnog circuit gedaan. In totaal ruim 45 km gefietst.

Gisteren, zaterdag 23 maart, gestart in Bergen op Zoom. Even de route nog een keer uitstippelen met uitzicht op een prachtig plein. Met behulp van de voor mij helaas weer bekend omweg (goed voor de km in de benen) naar huis gefietst. Ruim 90 km in de benen gekregen in fijn fietsweer.

30 maart gaat het klimwerk beginnen samen met mijn team Kanker.nl in Wageningen. Ben benieuwd!

de 15e update in successie

Gisteren, zaterdag 30 maart, een teamdag gehad in Wageningen bij Herman en Trudy thuis. Wat hadden Herman en Trudy toch goed gezorgd voor de inwendige mens, we kwamen werkelijk niets te kort. In de middag zijn Peter, Ben en ik gaan fietsen en Herman wandelen. De dames zijn de Wageningse binnenstad gaan verkennen.

We hebben de Grebbenberg en de Wageningse Berg opgefietst en dat viel best mee voor mij . Voor de ervaren klimmers Peter en Ben was het een 'eitje'.

Zaterdag 13 april gaat het echt gebeuren in Limburg. Parcours heeft Peter die uit het Limburse vlaaienland komt, voor ons uitgezet. Zal mij benieuwen maar ik zal in ieder geval flink aan de bak moeten.

Voor de liefhebbers hebben we wat foto's gemaakt van ons geweldige team dat bestaat ui: Ben en Josina, Herman en Trudy, Peter, Petra en ik.  De teamspirit zit er al meteen goed in en we hebben geproost op een goede Alpe d'HuZes week en dag.

nummer 16

Zaterdag 6 april een korte maar inspannende fietstraining van huis naar Pelikaan Tennis in Goirle waar ik heerlijk mijn met goede vriend Robbert getennist heb. Ja.... mijn knie laat tennis weer toe. Ben er heel blij mee!!

Op de terugweg de 'col de viaduct Wilhelminakanaal' een paar keer genomen voor het opbouwen van klimbenen.

Tussenbericht (nr 17 update)

Beste donateurs/sponsors,

Dankzij jullie heb ik het streefbedrag van € 2500,- gehaald.

Ik wil jullie daarvoor reuze bedanken!!

Maar ik ga door: met een nieuw streefbedrag van € 3500,- hoop ik nog meer op te kunnen halen van het ultieme doel van de KWF kankerbestrijding.

Opgeven is immers geen optie!

Update nr 18

Afgelopen vrijdag en zaterdag, 12 respectievelijk 13 apri, flink getraind.

Eerst op en neer naar Eindhoven Airport, ruim 50 km.

Zaterdag naar Zuid-Limburg, Hulsberg, waar de aardige ouders van Peter ons met koffie en Limburgse vlaai verwelkomde. Een betere voorbereiding konden we niet hebben en zo vertrokken we het Limburgse heuvelland in.

We hebben 75 km afgelegd en menig heuvel bedwongen, zelfs de Cauberg en de Gulpenerberg (zie foto) moesten eraan geloven. Volgens Peter hebben we de 1e lus AGR gedaan en behoorlijk wat hoogtemeters in onze benen gekregen.

Ook het weer trotseerden Peter, Ben en ik dapper. Ja, we hebben lange tijd door de sneeuw gefietst en dat was behoorlijk brrrrrrrrr...

Zowel Peter als Ben willen me op een lichtere (race)fiets hebben. Mijn Trek weegt zo'n 10 kg zwaarder dan hun racefietsen. Dat zou het klimmen wat comforabeler maken, wat natuurlijk niet onprettig klinkt. Ik ga dus op zoek naar zo'n fiets met behulp van advies van Peter en Ben

Nr 19 van de updates

Afgelopen zondag en maandag met de oom van Petra, Hans, 140 kilometer gefiets in Zeeland en België (o.a. Brugge). Een vlak parcours met hier en daar een duin, maar wel 70 % wind tegen. Geweldige fietsdagen met Hans gehad.

De nieuwe fiets voldoet meer dan voldoende. Ben blij dat ik zo'n lichtere fiets uiteindelijk heb aangeschaft.

Volgende fietstocht: de bergen in en/of naar Amsterdam.

20ste Update

Beste mensen,

Gisteren zoals eerder aangekondigd naar mijn zus Maaike (zie foto) gefietst die in Amsterdam centrum woont. Volgens de ANWB routeplanner een afstand van 105 km. Ja, als je de juiste route volgt natuurlijk. En even zo natuurlijk is dat niet aan mij besteed.

Via mijn fietscomputer de route uitgestippeld en zie daar.... ik ben ineens in Rhenen te vinden. (zie foto) Dat betekent dat ik zo'n 50 km extra in de benen heb gekregen, d.w.z. in totaal bijna 160 km.  Geeft niet, maakt niet uit maar is en blijft nog een punt van aandacht.

Prachtige dag overigens zonder regen en met de nodige fietskleding aan, goed te doen. Vooral de tocht langs de vecht van Utrecht naar Amsterdam was meer dan de moeite waard. (zie foto'sin Mijn galerij).

Dit was de laatste duurtraining en vanaf nu ga ik de 'bergen' in, op hoogtestage. A.s. donderdag naar Nijmegen voor o.a. de Zeven Heuvelenweg en zaterdag met Peter en Goris ben ik in Zuid-Limburg aan het toeren.

Dit was het weer even voor nu. Doneren is nog steeds mogelijk en nodig om die vreselijke ziekte defintiief de nek om te kunnen draaien.

Bij voorbaat dank daarvoor!!

21ste update, een zwarte dag

Helaas is vanochtend mijn schoonzus Mirjam, zus van Petra komen te overlijden. Na een lang ziekbed en een enorme strijd tegen de uitgezaaide kanker in haar lichaam, heeft zij het leven dat haar lief was moeten opgeven.

Ik heb Mirjam altijd erg bewonderd voor haar enorme doorzettingsvermogen op te boksen tegen deze vreselijke ziekte en dat heb ik haar ook meerdere keren laten weten. De hoop op een wonderbaarlijke genezing die ze tot het laatst bij zich droeg, zal ik altijd blijven koesteren.

Mirjam, rust nu zacht en in vrede. Je hoeft nu geen pijn of angst meer te hebben. Intens verdrietig voor degenen die je achter moet laten, met je kinderen op de eerste plaats.

Er gaan veel te veel mensen veel te vroeg dood door kanker. We kunnen deze ziekte de kop indrukken door geld voor onderzoek.

ik reken op jullie bijdragen!

En update 22 ging naar.......

Groesbeek. Een tochtje van 54,3 door een afwisselend en historisch landschap met bosrijke heuvels, heidvelden, landgoederen, weidse polders, baaien en overvelden. Tel daar zo'n 15 km bij op wegens het verkeerd rijden en ik heb zo'n 70 km voornamelijk klim km in de benen.

Een goede voorbereiding hoop ik voor de 'bergen' in Zuid-Limburg die ik o.a. met Peter zal proberen te bedwingen.

Update 23 best heftig

Samen met Peter heb ik gisteren, zaterdag 4 mei, in Zuid-Limburg de nodige colls (11 in totaal) beklommen waarvan er 1 zelfs 17 % stijgiging betrof.  De koers (AGR lus 3) bedroeg 79,23 km met een hoogteverschil van 1062 meter. De Gulpenerberg dit keer zonder om te vallen gehaald en heel wat nieuwe colls mogen ervaren. Na 3,5 uur gereden te hebben, ondervonden we het laatste half uur hagel, natte sneeuw en regen moeten fietsen. Qua weersvoorspeling had het erger kunnen zijn. Door de ouders van Peter weer ontzettend verwend met soep, broodjes en dit keer ook maceroni.

Update 24 Kick-off

Vandaag, zondag 5 mei, naar Papendal geweest voor de Kick-off van Alpe d'HuZes 2019.

Onze toerkleding opgehaald en teamfoto's gemaakt.

Ook weer genoten van livemuziek van Maarten met o.a. het mooie en nu extra gevoelige lied: "Dichterbij de hemel kom ik niet".

Thank you to my Sponsors

A. Hamberg

Trots op je Oompie💪🏽🙏🏾💋

Helen Rijnders

BOZ

Truus Dorgelo

126

ACT!

Top van je Bart. Redenen zat om te doneren. Van onderzoek, via emotionele betrokkenheid tot motivering voor jou. Loodzwaar wordt het. Opgeven wil je. Maar je doet het niet. We spreken gauw. Gr. Hans

Anonymous

Super dat je meedoet Bart. Succes!!

150

Hildebrand Hamberg

Mirjam Kruijsen

Margo Mingels

Succes Bart 👍🏻

Helene Kok

Je kunt het. Een prachtig doel.

Nel Gelderblom

Hoi Bart, zet ‘m op!! Veel succes!! Groet Nel

Phil van der Lof

NEVERNEVERNEVER GIVEUP IAM TORO

Ruud

Zet hem op Bart. Mooi initiatief.

Bevolkingsonderzoek Zuid

Contante betaling zeepjes van Happy Soap door collega's

Bernd Peter Fredriks

Veel plezier met de training en succes bij de beklimmingen. Petje af!

Estell

Heel mooi gebaar. Zet ‘m op je kunt het!!

Sebastiaan Mutsaards

frans schoenmakers

zet m op Bart je kunt het

Petra Mevissen

Goede actie Bart, heel veel succes!

ingrid beerens

Top bart, zet hem op!

Hans van Welbergen

124

ACT!

Integraal en wederkerig de berg op en af:)

Truus Dorgelo

Elly Brouwers

Zet em op. Heel veel succes met alle voorbereidingen.

Frank Rutten

Succes met de rest van de trainingen en nog meer succes gewenst straks op de Alp!

Chloé

Mooie uitdaging, succes!

Chajah Laros

Heel goed van je, Bart! Zet hem op.

Jolise van Boxmeer

Hanneke Bours

Maaike Dirkx

Lieve Bart, ik steun je met heel mijn hart. Je zusje. xxx

Hanneke Klosters

Super knap van je,Bart. Een oefentocht naar Langenboom met een lunch heb ik voor je in de aanbieding. Lieve groet Hanneke

Hanke

Geweldig doel, Bart, in elke bocht sta ik je aan te moedigen in gedachten! Het gaat je lukken.

WeComSol - Huib Dankers

Beste Bart, Heel veel succes met deze mooie klim! Een prachtig initiatief waar ik financieel graag een steentje aan bij wil dragen. Gegroet, Huib Dankers

Veel succes Bart, ilse

Margo mallens

Bart Dirkx

Cilia en Leo

Hi Bart, Veel bewondering voor je intiatief!

Charlotte Hamberg

Zet 'm op Bart.

Geert Joosten

Anonymous

Hoi Bart, super knap van jou! Ik hoop ook zo met je mee dat de wereld ooit vrij zou zijn van kanker. Zet 'm op en blijf genieten en oefenen van je oefentochtjes :-) en vergeet niet een keer te fietsen achter het bureau op het werk ;-). Groetjes, Wendy

350

Chantal, Klachtenportaal Zorg

Beste Bart, Geweldig dat je de grote uitdaging - het bedwingen van de Alp d'Huez op de fiets- aangaat om geld in te zamelen voor dit enorm goede doel. Heel veel succes en geniet!

Irma Vd Berg

Heel veel plezier en succez

Geesje

Veel succes met trainen! Je kunt het!

Koningin Emmastraat 16

Joost en Michelle Van Lith

Dikke knuffel voor jou!!

M. van Oosterhout

veel succes buurman

Anonymous

Mooi initiatief; veel succes!

susanne gotzhein

Prachtig dat je je hiervoor inzet. Jammer dat ik er niet was tijdens je laatste werkdag in Maastricht. Veel succes met je nieuwe baan en natuurlijk met het beklimmen van de Alpe d'Huzes !

Esther Roumen

Heel veel succes!

Peter Bousardt

Bart, ijzersterke actie van je!

Marcel Duysens

Het gaat je zeker lukken , Bart! Sportman in hart en nieren. Go for it!

Elian Strik

Succes Bart...groetjes Elian

Jeanet Kaashoek

Chiel en Bianca

Een heel mooi initiatief, Bart. En dat gaat jouw lukken. Alvast heel veel succes met alle voorbereidingen.

Annelies Stoutjesdijk

Ga ervoor , je bent nu al een kanjer omdat je dit gaat doen !

Fons de Wolff

Laat ff weten hoe ik het bedrag moet overmaken. Vell succes met de voorbereidingen. Als je Jan,Jan, Hans of Jos tegenkomt: doe ze de groeten 😉.

Leen Lobbezoo

Mooie uitdaging bart, ik weet zeker dat de berg 3x beklimmen jou gaat lukken. Groetjes Leen, Diana en Anouk

Anonymous

Beste Bart, Heel veel succes! Het fietsen zal vast beter gaan met een lichtere fiets. Lieve groet, Trudy

Bevolkingsonderzoek Zuid (collega's)

Collega's Bevolkingsonderzoek Zuid

Maaike Dirkx

Lieve Bart, Wat een mooi initiatief. Dat is al veel waard. Ook al maak je het niet af Bart... het is gewoon al super gaaf dat je deze mijlpaal wil bereiken. Ik ben harstikke trots op je dat je dit doet voor je lieve Petra en haar family. Veel succes

Paula

Succes Bart, Het gaat je lukken. Een mooi initiatief!