Sylvia Friebel-van Bleijswijk

Heeft deelgenomen in vorige edities

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes

Ik doe mee aan Alpe d’HuZes omdat ik geloof dat wij samen kunnen werken aan een wereld waarin je niet meer doodgaat aan kanker, wil jij mij steunen?

Vorig jaar heb ik dit evenement vanaf de zijlijn mogen aanschouwen, 3 van mijn vriendinnetjes hebben toen de berg bedwongen en ik ben er samen met mijn teammaatje van dit jaar, Sylvia Beernink , heen gegaan om deze meiden maar ook alle anderen die dag aan te moedigen en supporten.

Dit jaar wil ik zelf een bijdrage leveren en samen met mijn schoonzoon Dars en lieve vriendin Syl gaan we ervoor.

Mijn doel is in ieder geval 2 x , maar als de tijd het toelaat 3x, de berg op te lopen en daarbij met mijn team zoveel mogelijk geld inzamelen om kanker de wereld uit te helpen.

Waarom? Ik herinner me die keren nog zo goed dat er het bericht kwam dat opa, oma, oom, tante, nicht , vriend, beste vriend van mn pa, dochtertje van goede vrienden, partner van collega.... de oneerlijke strijd moest aangaan tegen deze ziekte. Zij zijn er allemaal niet meer... maar samen met hun in mijn herinnering ga ik die berg op en hoop ik dat ik een kleine bijdrage mag leveren aan een toekomst waarin kanker de verliezer wordt.

My Updates

Wandeling 14-10-2018

Iedere zondag trekken we de wandelschoenen aan en maken we de "lange wandeling". Hoe dichter we bij 6 juni 2019 komen hoe langer de afstand is.

Ook zullen we wandelingen maken waarin klimmetjes zitten, maar vandaag niet... Vandaag een wandeling van bijna 2 uur. En wat een prachtige plekjes ontdekken we toch steeds weer. Het was heerlijk weer, al midden in de herfst, en dat is te zien aan de kleuren van de blaadjes aan de bomen, maar zomerse temperaturen!

Niet alleen ons team loopt, maar ook de dames van team Wilskracht  (Alpe d'Huzes 2018) lopen bijna altijd mee: Esther Janneke en Miranda. En sinds Corina weer in de wijk is komen wonen sluit ook zij regelmatig aan.

We zullen regelmatig foto's plaatsen van de wandelingen.

Leuk ook om de natuur te zien veranderen.

Wandelen in Holten

Mijn ouders gaan met regelmaat naar Holten en omgeving. Of ze kamperen daar bij camping Holterberg of ze huren een huisje. Of ik zin had om daar langs te gaan en mee te doen met de herfstwandeling. Dad had ik wel, dus samen met Syl Beernink en mijn ouders reden we naar Holten toe. Het was weer heerlijk weer en we reden er rustig naartoe. Bij camping de Holterberg was de start en bij de Harbarg konden we de route halen ( we mochten zelf een bijdrage bedenken en in een melkbus gooien). We kregen een plattegrond met de route en een omschrijving en gingen na koffie en plasbeurt van start. De route was goed aangegeven en we waren niet de enige die de wandeling ging doen. Wij kozen voor de 15km, en daardoor werd het na de splitsing met de 10km gelukkig iets rustiger. We hebben heerlijk gekwebbeld onderweg, en Syl Beernink en mijn ouders nuttigden bij de koffiestop onderweg nog bakleverworst, een streekgerecht. Na de wandeling moesten we even proosten op de afstand die Syl nu gelopen had. En daarna gingen we een ijsje eten bij de Biester, ook een plekje waar mijn ouders met regelmaat komen... want ze kochten (weer) een nieuwe strippenkaart voor de ijsbolletjes. Eerlijk is eerlijk,.... ik zou er voor naar Holten rijden, zo heerlijk was het ijsje! Ik had pure chocolade en kaneel. En toen moesten we terug naar huis... maar uiteraard wel via de toeristische route.... over de Holterberg , dwars door Nationaal Park Sallandse Heuvelrug

Zondag wandeling met de Albert West club 28-10-2018

Deze zondag gingen we weer met de "Albert West"-groep wandelen. Ontstaan tijdens de voorbereidingen van Alpe d'HuZes 2018 /  team Wilskracht.

We deden weer een bekend rondje, waarbij 2 x de "berg" achter de ikea wordt gepakt. De Syllies samen met Corina Esther en Janneke  (Miran moest werken) spraken af om allemaal vanaf eigen huis om 10:30 te vertrekken en we lopen dan richting de schooltjes in Delfgauw. Daarvandaan lopen we dan richting de Delftse Hout, een rondje eromheen en door het weiland  weer terug richting onze wijk. Uiteraard werd deze keer uitgebreid de show van Dreetje Hazes besproken waar de meerderheid de avond ervoor geweest was. Feestje van de Croesjes- de bierpong - de vorderingen van de textielaktie, maar ook de geshowde borsten van een toerist in Turkije.... Ja van te voren bedenk je het allemaal niet hoor ....

Verbazingwekkend dat tot nu toe het iedere keer toch super mooi weer is... wel aardig wat graadjes kouder dan de keren ervoor, maar daar kan je je goed op kleden.

Bij afscheid wensten de 010 / 020 fans elkaar een prettige wedstrijd... daarover genoeg gezegd.... frown

Op naar de volgende wandeling!

KATERWANDELING.....

De wandeling after the night before..... Dat opstarten na zo'n geweldig feest viel nog niet mee, maar ja..... we kennen de slogan #opgevenisgeenoptie...dus.... Echt helemaal fris en fruitig was ik zelfs niet na een veel te lange douchebeurt, maar de meisjes starten om 11:00 dus hoppa! Gelukkig verloor ik geen tijd aan een bak koffie, die was er toch niet in gebleven. Zonnebril op (heeeeel belangrijk) en gaan! We waren weer met een lekker groepje, opvallend was dat ik nog minder praatte dan anders, en ik sta al niet bekend als iemand die veel lult.

We besloten maar het vertouwde rondje te doen, ik was kennelijk niet e enige die de bovenkamer nog wat rust gunde.

Het feestje van Dre en Er was toch wel gespreksonderwerp nummer 1! Wat een geweldige zaak is de Brasserij toch!! Helemaal te gek! Alles goed verzorgd, toppie!

Iedereen had het enorm naar de zin gehad, en verrassingsoptreden van Georges Lotze vond iedereen te gek. De tussenstand van team 't Löp, de zoekgeraakte jas van Miran, en de textielinzameling, het waanzinnige kado van onze lieve vrienden uit de wijk... alles kwam voorbij. Ik voelde me met de minuut frisser worden, blij dat ik mezelf het bed uit gesodemieterd had.

En het weer... potdikkie wat boffen we toch iedere keer!!

Tot de volgende week

EIndelijk een beetje herfst-wandeling 4-11-2018

Deze zondagochtend werd er (wederom) om 11:00 verzameld bij Janneke, Syl B en ik lopen daar dan altijd naartoe, dus we hebben dan al ruim 1 km in de benen zitten. Vandaag liepen we met zn 4tjes, en we besloten om eens een andere route te pakken. Het verzoek was van Janneke om niet een al te lange wandeling te doen, en we besloten bij Uylenburg rechtsaf te slaan, een rustig natuurgebied in. Normaal gesproken kan je dan als je dat gebied doorloopt aan het eind een fietspad op en richting de Intratuin lopen....maar helaas, de weg was afgesloten met hekken en dus hadden we de keuze uit omkeren en teruglopen...of doorlopen  naar de Noordweg (weg tussen Nootdorp en Pijnacker)... ik hield mn mond...sorry meisjeswink... en we liepen lekker door.

Het weer was dit keer toch even wat anders dan voorheen, het waaide lekker, en de wandelpaden waren bezaaid met bladeren... ook wel weer leuk!

Vandaag haddden we het voornamelijk over het succes van de textielaktie, de film waar we de avond ervoor geweest waren "Bohemian Rapsody" en het optreden van het koor waar onze Judith in zit waar we die middag heengingen in Theater de Veste.

Tijd om een bakkie te doen na afloop was er niet... er moest snel gedoucht worden voor het optreden.

Wonder boven wonder hebben we het weer droog gehouden met de wandeling en toch mooi weer 11 km weggestapt.

Eerste Alpe d'Huzes dag / Kijkduin vosje

Zondag 18 november was de 1e deelnemersdag van Alpe d'Huzes in NBC Congrescentrum te Nieuwegein. Overigens ook kosteloos ter beschikking gesteld aan de organisatie van Alpe d"Huzes !! Dars had de nacht ervoor gewerkt, dus hebben Syl en ik alle informatie opgeschreven danwel gefotografeerd en gaan we Dars snel bijpraten. We zijn naar 2 workshops gegaan waarvan we het gevoel hadden dat we daar weer een stuk wijzer zouden worden; Donateurwerving en Training Lopers . We hebben absoluut weer leuke ideetjes opgedaan, maar zijn ook tot de conclusie gekomen dat we het eigenlijk helemaal zo slecht nog niet doen! De trainingen kloppen (Eerst uithoudingsvermogen uitbreiden, daarna pas de helling erin verwerken) en ook zijn we al goed bezig met het zoeken van sponsors, via diverse kanalen. We stapten dan ook vol energie weer in de auto en besloten onze wandeling te doen in Kijkduin. Vergezeld door een lekker namiddagzonnetje en prachtige gekleurde luchten, liepen we eerst over het pad  met uitzicht op de zee en na ongeveer 5km zijn we de duinen ingegaan. Ik vertelde Syl nog dat Dre en ik daar nog eens een vosje gezien hadden, totaal niet bang voor ons... zo bizar. We liepen lekker door, besloten om samen even een hapje te doen om onze fijne dag af te sluiten. We moesten ongeveer nog 1,5 km lopen en ineens zag ik hem (of haar) ... In mijn rechterooghoek zat een VOSJE... Lekker te genieten van het zonnetje, Syl Syl....kijk!!! Daar zit een vosje!! We waren dolblij, en de vos... draaide alleen zn kopje naar rechts en vond ons niet bijzonder. En kijk Syl... Daar links!!! Daar ligt er eentje op de duin!! Wauw 2 vosjes!! De vosjes hebben geduldig geposeerd voor ons, en we vervolgde onze route. Helemaal happy! Uiteindelijk hebben we ongeveer 11km gelopen, onze wangen lekker koud, maar wij zo voldaan!!Op naar de volgende wandeling!

20km !!

Zondag 25 november besloten Syl B en ik naar Meyendel te gaan en daar een lekkere lange wandeling te maken. Rond 10:00 vertrokken we die kant op en parkeerden de auto net buiten Meyendel. De bedoeling was dat we uiterlijk 13:40 bij de auto terug zouden zijn....ivm de start van de F1....

Meyendel is een natuurgebied waar ik al in mijn jeugd kwam, en ik ben er ook regelmatig met Dre Shan en Aar geweest, maar goed... er blijven voor mij ook onontdekte plekjes. We liepen langs Monkeybos wat echt enorm leuk is om met kinderen (groot en klein) heen te gaan, de boerderij... en daar was ... het Vogelbos ineens, nieuw voor mij... laten we daar maar in gaan. Syl B had de naam Sprookjesbos gegeven.... Ik zag al snel iets bewegen , en ja hoor... midden op ons pad stonden een paar Konikspaarden. We hadden geen van 2 de lef om langs deze paarden te lopen en gingen weer terug naar de ingang van het Vogelbos. Bij een andere ingang zijn we er alsnog in gegaan, en we kwamen daar bij een prachtige uitkijkpunt met zicht over de duinen tot aan Scheveningen. We schrokken nog enorm omdat we ineens werden ingehaald door een hardloper die we geen van 2 hadden gehoord... muisstil, zijn vriend achter hem die dat zag riep meteen... er komt er nog eentje..., en zoveel mensen kom je, zeker als je een beetje vroeg gaat, niet tegen. Ook zagen we nog een hardlopende hippie-oma... bijzonder kleurrijk persoon met lange grijze haren in een vlecht. Het leek of ze in een spijkerbroek aan het hardlopen was, maar dichterbij bleek dit toch echt een hardloopbroek te zijn (ik wil hem ook!!)  We liepen door langs het strand door de duinen naar Ganzenhoek en passeerden daarbij nog een groep Prachtige Gallowayrunderen.  Ja.. en dan die Ganzenhoek, daar gaat het bij mij altijd mis.... het lijkt wel of je in een lus komt waar je geen uitweg meer ziet, ik raar daar altijd de weg kwijt... Ik begon al te zweten... Max gingen we nooit meer zien starten.. paniek... Maar Syl B bleef rustig... nee hoor je doet het super, ik had allang de weg niet geweten... Afijn mn GPS-tracker erbij... en we hadden de weg weer gevonden. Wel weer een afgesloten gebied van Dunea in gelopen, dus uiteindelijk over een afzetting moeten klimmen om bij het pad te komen wat naar onze auto leidde. En dan kom je bij de auto ... 3uur en 45minuten later, en wat blijkt... we hadden ruim 20 km gewandeld!! Yeah!! En naast de omvang ook wat moeten klimmen. Voldaan reden we naar huis, ik haalde snel het kaasplankje op en Syl B maakte een flesje Port open... De start van Max hadden we dan wel gemist, maar met een grote grijns op onze gezichten zagen we hem toch mooi weer 3e worden!

Stevig de pas erin met Hieka

Deze zondagochtend werd ik wakker van de deurbel... Oja!! Shit, ik had afgesproken met Hiek te gaan wandelen om 10:00... Dre vloog de trap af en ik sprintte de badkamer in, even snel tandjes poetsen, deotje en een lap over mn gezicht. Beneden zat Hiek aan de koffie en na een banaan en een paar happen kwark gingen we naar buiten. Buurman Co wenstte Dre nog even een hele goede wedstrijd van Feyenoord, en we gingen van start. Even warmlopen...maar al gauw hadden we het tempo van ruim 6km per uur te pakken. Hieka wilde testen of ze 18,5km van de City Lightwalk in Scheveningen a.s. zaterdag in de benen heeft en had al een beetje een route in haar hoofd. We liepen de Delftsestraatweg af en via de Westlaan aan het eind linksaf de Vlielandseweg op. Vervolgens rechtsaf het Balijbos in. Zowaar kregen we daar een beetje motregen, maar eigenlijk was dat alleen maar lekker. Tijdens het wandelen hebben we lekker bijgekletst, vakantieplannen, 25jarige huwelijksfeestjes, blessureleed, pinkpop 2019 en uiteraard de match van die dag "Feyenoord-PSV" zijn allemaal besproken.  Afijn, door het Balijbos richting Nootdorp en bij de Molen op de Oudeweg langs de Dobbeplas richting de Delftse Hout, om de plas en dan achter de IKEA over de bult via de Vrederustkaan en de Noord- en Zuideindeweg weer naar huis. Binnen 3 uur hadden we toch mooi 18.1km gelopen. Helaas was er geen tijd voor koffie, ik had nog 35 minuten om te douchen om te kleden, iets van de verwaaide en verregende kop met haar te maken en te rijden naar mijn schoonouders om hun op te halen om naar de verjaardag van Petra ( van Aaron) te gaan. Het was een heerlijke wandeling Hiekie!!

Thank you to my Sponsors

Astrid En Kim Stiel De Wildt

Lieve Syl, Dankjewel dat je dit mooie gebaar geeft aan de mensen die het niet (meer) kunnen. Heel veel plezier!!! We believe in you ❤️

Sylvia Friebel-van Bleijswijk

Miranda Beernink

Lieve Syl, toppertje!! Heel mooi!!! Go for it... 👌🏼🙌🏼👏🏼👍🏼💋💋

Annemarie Kromjong

Mooi initiatief, zet hem op!

Syl Beernink

Kanjer!!

Marianne De Wolf

Heel veel succes met het inzamelen.

Simone Berwers-wijga

Heel veel succes! Echt super stoer van jullie. Respect.