Alpe d'HuZes 2020

4,497
kms

My target 0kms

Daarom doe ik mee aan Alpe d'HuZes!!!

Tien jaar geleden heb ik deze verschrikkelijke ziekte van veel te dichtbij mee moeten maken. Iemands leven aan een zijdedraadje zien hangen is echt verschrikkelijk. Het enige wat je kan doen is er voor diegene zijn en helpen waar het kan. Maar tegelijkertijd voel je jezelf heel erg machteloos en kan je alleen maar toekijken en hopen. Na maanden te leven in deze spanning ben ik mijn moeder niet verloren aan deze rot ziekte.

De jaren daarna heb ik te vaak hetzelfde gevecht om mij heen gezien en zie ik deze nog steeds. Bij naasten van vrienden, kennissen, collega's en clubgenoten. Het doet mij keer op keer weer denken aan de periode van tien jaar geleden en hoop dat zij ook zoveel geluk hebben. Iedereen gun ik dezelfde afloop en wil middels mijn verhaal hoop geven.

Tien jaar geleden kon ik ook niet meer doen dan alleen maar hopen. Nu voor de vrienden, kennissen, collega's, clubgenoten en iedereen kan ik dat wel. Want ik kan fietsen! En daarom doe ik mee aan Alpe d’HuZes omdat ik geloof dat wij samen kunnen werken aan een wereld waarin je niet meer doodgaat aan kanker. Daarom wil ik jullie vragen mijn actie te steunen middels een donatie. Alle beetjes helpen. Bedankt!

My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Streefbedrag gehaald

Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld

Emails verstuurd

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

My Updates

Focus terug naar de Alpe

Vanavond de vakantie van twee weken afgesloten met een rondje racen over Loenermark. De heide staat in bloei dus dat was genieten! Tijdens de vakantie zes keer gefietst, vier keer in de omgeving van Oosterhout op de racefiets en gistermiddag met de mountainbike over Radio Kootwijk gegaan. Afgelopen twee maanden heb ik mijn focus op Alpe d'HuZes even los gelaten, ben wel blijven fietsen natuurlijk maar even gewoon leuk voor mijzelf.

Vanaf nu ga ik mijn pijlen opnieuw richten op het zes keer beklimmen van Alpe d'Huez volgend jaar. Niet alleen middels het trainen op de fiets, maar ik ga ook weer met mijn voeding aan de gang. Ik heb een doel en daar wil ik echt voor gaan! Alleen nu maar hopen dat het volgend jaar door kan gaan en we Corona onder controlere hebben...

Grenzen verleggen!

Gisteren zou mijn aller eerste Alpe d’HuZes ervaring moeten zijn. Ik ben, net als velen andere deelnemers, met mijn gedachten bij Frankrijk op de fiets gestapt. Mijn wens/doel is om zes keer de berg te beklimmen en daar was ik goed voor aan het trainen. Totdat Corona om de hoek kwam en viel mijn training zo goed als stil, bleef wel fietsen waar kon maar in mindere maten.

Zes keer de berg op en af betekent 168km in het zadel, dus mijn doel was gisteren om 170/180km te gaan fietsen. Een afstand die ik nog nooit gereden had. Het begon lekker, hier en daar wat verkeerde afslagen genomen maar ach dat mag de pret niet drukken. Heb een paar spatjes regen gehad dus dat was top. Maar het laatste stuk was echt super zwaar, kreeg als toetje wind tegen zo'n 40km lang. Ik heb het hem geflikt, het is zelfs 183km geworden!!! Was o.a. mentaal een hele goeie training.

Dé dag die lang omcirkelt stond...

Morgen was dé dag die lang omcirkelt stond in mijn agenda, 4 juni 2020. De dag waarop ik zou gaan proberen om zes keer de Alpe d'Huez te beklimmen. Het heeft niet zo mogen zijn door de corona crisis zoals jullie allemaal weten en is het verplaatst naar 3 juni 2021.

Toch heb ik er deze week veel aan gedacht. Afgelopen weekend de kleding gekregen en zondag zat ik in gedachten in de bus naar Zuid Frankrijk.

Zes keer de Alpe beklimmen zou betekenen dat ik 168km op de fiets moet zitten. Morgenvroeg stap ik daarom op de fiets om een rit te gaan maken van 170/180km. Een afstand die ik nog nooit gereden heb, dus wens me succes!

Alpe d'Huzes 2020 wordt 3 juni 2021

Het hing al eventjes in de lucht, maar gisteravond is officieel de knoop doorgehakt. Alpe d'HuZes 2020 is afgelast en wordt verplaatst naar 2021. Erg jammer, maar het is de enige beste keuze. Laten we ervoor proberen te zorgen dat we het coronavirus eerst onder 'controle' hebben.

Laten we het van de positieve kant bekijken. Nu heb ik nog ruim 400 dagen om te trainen. De thuis situatie is dan anders aangezien mijn dochter dan ruim een jaar is. De omstandigheden voor een goede voorbereiding zal dan alleen nog maar beter zijn. Dus mijn doel om 6x die berg op te fietsen blijft zeker staan! En ik schat de kans van slagen alleen maar hoger in.

9th WAVE Bike Marathon

Vorige week reed ik de eerste 100km+ rit van 2020 op de racefiets. De heenweg ging als een trein met de wind in de rug. Nadat we de Holterberg over waren gefietst weer terug met de wind van voren.

Dit weekend heb ik meegedaan de 9th WAVE Bike Marathon op de mountainbike. Ik heb 108km gemountainbiked, dacht een mooie interval training voor Alpe d'HuZes. En dat was het!

Aandacht in lokale krant

De acties van team La Vie worden opgepakt in de lokale media, zowel kranten als websites. Dit in teken van onze benefiet(s)avond van zaterdag 7 maart. In het stadsblad kregen we zelfs een heel aritkel met mijzelf in de hoofdrol. Lees hier het artikel digitaal: https://www.apeldoornsstadsblad.nl/nieuws/algemeen/947885/verdriet-achterlaten-op-de-alpe-d-huez-mijn-moeder-is-er-nog-en-d

Wat nou storm Dennis!?

Er was veel wind, kans op regen viel mee dus het perfecte recept voor een goede training voor Alpe d’HuZes. Eerst naar Arnhem op visite en toen terug gegaan over de Posbank. Blij dat ik gegaan ben, amper regen gehad en het was lekker uitwaaien. Soms ben je te bang! 😝💪🏻

Gimsel de Groenterij verkoopt mijn verjaardagskalenders

Ik ben trots en blij om te kunnen melden dat Gimsel de Groenterij in Apeldoorn mijn kalenders op de toonbank hebben staan en voor mij verkopen. De verjaardagskalenders kosten €9,95 waarvan er €9,- naar het goededoel kan gaan. Ze zitten gevestigd aan de Koninginnelaan 79-B in Apeldoorn. De kalenders zijn nog steeds te bestellen via mijn website: www.robbieveldwijk.nl/verjaardagskalenders/.

Opzoek naar hoogtemeters in Bad Bentheim

In het teken van het Alpe d'HuZes avontuur ben ik met het gezin een midweek op vakantie geweest. We zijn zo bij Bad Bentheim uitgekomen en moest de fiets natuurlijk achterop! Bij aankomst was het weer al goed, dus gelijk na het uitladen op de fiets gesprongen om de omgeving alvast wat te verkennen. Die maandag, dinsdag en donderdag heb ik mooie routes gereden waarbij ik opzoek ben gegaan naar de hoogtemeters.

Geïnterviewd door RTV-Apeldoorn

Zaterdag 25 januari zijn wij als team geintervieuwd door RTV-Apeldoorn. Maandagavond 27 januari wordt het uitgezonden tijdens het nieuws. De omroep gaat ons de komende maanden volgen. Zodat we een extra podium hebben om onze acties te delen met de mensen in Gemeente Apeldoorn. Zo steunen zij ook onze actie om zoveel mogelijk geld op te halen voor meer onderzoek naar kanker.

2020 met valse start begonnen...

Ben 2020 met een valse start begonnen. Ging ziek het nieuwe jaar in en daarmee blijven kwakkelen tot een paar dagen geleden. Niet handig met Alpe d'HuZes die op de planning staat dit jaar, dus had daar flink de balen van. Ik hoop dat ik voor de rest van het jaar mijn 'zieke' dagen heb gehad en mij vanaf nu volop kan focussen op de Alpe d'Huez 4 juni 2020.

Dacht vandaag eens kijken waar ik op dit moment sta na bijna een maand lang niet gefietst te hebben. 22 december was alweer mijn laatste rit en die voelde echt heel erg goed. Ondanks dat ik niet ontevreden ben over de afgelegde afstand vandaag, merkte ik wel dat ik ingeleverd heb en het me meer moeite kost (is ook niet zo gek). Nu kramp in mijn bovenbenen, maar verder prima. Hopelijk snel weer terug op het oude niveau en er overheen...

Statiegeldactie Albert Heijn Presikhaaf brengt €207,40 op

De maand december van 2019 heeft Albert Heijn Presikhaaf een statiegeldactie voor mij gehouden. De bonnetjes konden een maand lang ingeleverd worden en de opbrengst hiervan gaat naar Alpe d'HuZes. Vandaag heb ik tehoren gekregen welk bedrag daarmee is opgehaald, wel €207,40!!!

50% van mijn financiële doel gehaald!

Via deze weg wil ik alle donateurs en sponsors bedanken, want dankzij jullie zit ik al op 50% van mijn financiële doel! Ik wil €5000,- (of meer) ophalen voor Alpe d'HuZes en dit kan ik niet zonder jullie. Er staan nog wat acties op het programma. De eerste €2500,- is binnen! Op naar de volgende €2500,-!

Op dit moment loopt de verjaardagskalender actie nog, met mijn eigen fotografie kalenders. En dankzij sponsor editoo kan ik deze kalenders aanbieden voor de speciale prijs van € 9,95, waarvan er € 9,- gaat naar de KWF Kankerbestrijding! www.robbieveldwijk.nl/verjaardagskalenders/

Thomassentransport is shirtsponsor van team La Vie

Ook Thomassentansport is, met een fantastische donatie van €500,-, shirtsponsor geworden van team La Vie. Naast alle lossen donaties zijn deze sprongen erg lekker in ons doel om zoveel mogelijk geld op te halen naar meer onderzoek naar kanker.

Thomassenstransport
Thomassen b.v. zorgt ervoor dat uw producten beschikbaar zijn waar en wanneer u wilt. Via ons transparante track & trace systeem kunt u uw lading eenvoudig volgen. Het geautomatiseerde plansysteem wordt beheerd door onze zeer ervaren planners die met hun kennis de juiste finishing touch aan onze planningen weten te geven.

Verjaardagskalender 'Macro Mania' voor Alpe d'HuZes

Vergeet geen verjaardag meer met deze mooie verjaardagskalender; de kleintjes ter wereld maar dan in het groot ‘Macro Mania’. Januari 2015 heb ik mijn eerste expositie gehouden in de hoofdbibliotheek van CODA Apeldoorn. Deze expositie is de basis voor de kalender geworden. Met aanvulling van nieuw werk wil ik met deze foto’s laten zien hoe mooi de kleine insecten kunnen zijn.

Dankzij editoo kan ik deze kalenders aanbieden voor de speciale prijs van € 9,95, waarvan er € 9,- gaat naar de KWF Kankerbestrijding! www.robbieveldwijk.nl/verjaardagskalenders/

Verjaardagskalender 'De vier seizoenen' voor Alpe d'HuZes

Vergeet geen verjaardag meer met deze mooie verjaardagskalender; landschappen van Nederlandse bodem ‘De vier seizoenen’. Elke maand heeft een mooie landschapsfoto passend bij dat moment van het jaar. Speciaal voor deze kalender heb ik twaalf landschapsfoto’s uit mijn fotoarchief geselecteerd. Op een enkele na zijn de foto’s gemaakt in Apeldoorn en omgeving, mijn achtertuin.

Ritje over de Posbank voor hoogtemeters

Van het weekend weer een ronde gemaakt over de Posbank. Het was fantastisch weer, dat maakt het trainen zeer aangenaam. Zoals te zien is op mijn strava activiteit ging het erg goed. Op veel segmenten van de route heb ik PR's gereden. Het voelde ook erg goed, de trainingen beginnen zijn vruchten af te werpen.

In de zoektocht naar organisaties die shirtsponsor willen worden van team La Vie heb ik van Centric twee fietsshirts gekregen. Sponsoren konden ze me niet, maar zo'n fietsshirt is ook erg leuk!

Editoo is shirtsponsor van team La Vie!

Naast alle donaties die gedaan zijn hebben we onze eerste shirtsponsor gevonden in het bedrijf Editoo. De sponsoring voor ons team is weer een extra duwtje in de rug om die berg op. En nog belangrijker een mooie bijdrage aan meer onderzoek naar kanker. Als dank voor de donatie komt het logo van Editoo op onze polo's, jassen en Alpe d'HuZes fietsshirt te staan. Editoo, bedankt!

Editoo
"Onze missie? Heel Nederland blij maken met een blad of boekje. Inmiddels zijn we partner voor ruim 1500 bedrijven en verenigingen die periodiek hun eigen magazine of clubblad maken bij editoo, dus we zijn aardig op weg. Daarnaast kun je nu ook bij ons terecht voor leuke fotoboekjes en kalenders, het professioneel printen van je scriptie en ander digitaal drukwerk."

De eerste Alpe d'HuZes-dag in Nijkerk

Zondag 17 november is team La Via afgereden naar Nijkerk om de sfeer te proeven van dat wat komen gaat. De verschillende sprekers tijdens de aftrap hebben ons een goed beeld gegeven wat de berg is en hoe het er daar aantoe gaat.

De kleding hebben we alvast gepast dus die is besteld en daarnaast hebben we twee workshops gevolgd. We hebben veel inspiratie opgedaan en zijn nog gemotiveerder om zowel ons sportieve als financiele doel te halen!

Hoogte meters maken op de Posbank

Het is maar goed dat Alpe d'HuZes nog even op zich laat wachten... Vanmiddag als training naar de Posbank op de veluwe gereden. Het viel me erg zwaar! Kortom ruimte voor verbetering en gelukkig hebben we daar nog ruim 200 dagen voor. Ik laat me niet uit het veld slaan!

Posters en flyers ter ondersteuning van mijn actie

Ter ondersteuning van mijn actie om zoveel mogelijk geld op te halen heb ik posters en flyers gemaakt. Vandaag zijn deze gedrukt bij www.editoo.nl. Ze zijn erg mooi geworden al zeg ik het zelf. Nu is het zaak dat ik mooie plekken ga vinden waar ik deze posters op mag gaan hangen. Ik wil op deze manier nog meer mensen bereiken en aandacht vragen voor mijn actie.

Met de neus op de feiten gedrukt...

Na het delen van mijn eerste training op Facebook ben ik in contact gekomen met Pauline Heinen van Medicod. Ze heeft me uitgenodigd om eens bij haar langs te komen en te praten over mijn voeding. Dit in combinatie met mijn doel om zes keer de Alpe D'HuZes te beklimmen volgend jaar.

Om dit doel te gaan halen ga ik trainen, om die trainingen zinvol te laten zijn moet ik goed op mijn voeding letten. Ik weet van mezelf dat ik een lekkerbek ben en dat mijn eetpatroon verreweg van perfect is! Daarvoor vind ik het snacken en snoepen gewoon te lekker.

Dat ik met de neus op de feiten gedrukt zou worden wist ik. Maar hoe mijn lichaam er fysiek voorstaat ben ik wel van geschrokken. Alleen al door het beantwoorden simpele vragen over mijn voeding. Dat voeding zoveel effect heeft op sommige dingen weet je wel, maar open je je ogen pas als je de cijfers ziet.

Dat de test zegt dat ik een lichaam van een 19 jarige heb klinkt leuk. Maar is voor mij totaal niet goed, dat moet dus hoger. Het aantal calorieën die ik tot mij zou moeten nemen haal ik niet. En de hoeveelheid die ik zou moeten binnenkrijgen op een sportdag bij lange na niet. Ik weet nog niet precies hoe en wat, maar mijn basisvoeding moet anders! En niet alleen voor Alpe D'HuZes...

Eerste training op Alpe d’Posbank

Afgelopen weekend ‘officieel’ mijn eerste kilometers gemaakt als training voor de beklimming van de Alpe d’Huez volgend jaar. Eén keer de berg beklimmen is al een hele prestatie op zich. Toch heb ik mijzelf het sportieve doel opgelegd om het zes keer te gaan proberen.

In mijn omgeving verklaren ze me voor gek of waarschuwen me dat dat echt wel heel erg zwaar is. Ze hebben natuurlijk ook gelijk. Maar toch werken die woorden alleen nog maar extra motiverend! Ja het zal heel erg zwaar zijn. Maar toch wil ik het proberen.

Via sociale media, Strava en andere gesprekken heb ik verschillende tips gekregen om mijn trainingen vorm te geven. Zo ga ik vanaf nu regelmatig de Posbank opzoeken bij Rheden. Het zal niet te vergelijken zijn met Alpe d’Huez, maar goed. Hoogte meters rijden is beter dan trainen op vlak terrein. Zo ben ik afgelopen zondag voor het eerst die kant op gereden en dat was echt leuk!

Thank you to my Sponsors

Ton Windhouwer

Vincent Van den Haak

GoGoGo

100

Auto Koldewijn

Veel succes!!!

Hans en mia schriever en oma Schriever

Robert Nijhof

Alle kleine beetjes helpen! Succes Robbie

Annelies Veldwijk

Je kunt het lieverd ik geloof in jou! Topper ben je!

Janneke Roeten-de Zoete

Heel veel succes Robbie. Heel mooi jouw inzet.

Vieve Goessens

Wat ben je toch een mega held Robbie! Deze ziekte doet veel te veel mensen veel te veel pijn. Bedankt dat je dit wil doen! Succes topper!!

wilbert en Elske Smeerdijk

Succes!!

MHJ Grob

Wij wensen je heel veel succes, geweldig dat je dit gaat doen.

Veldhuis Media bv

Heel veel succes bij deze uitdaging

René Vetter

Nico Portier

Miriam

Heel veel succes, topper!

Annelies Crum

Anonymous

Hoi Robbie, Ik zag je actie voorbij komen op Linkedin. Wat een goed idee om flyers te laten drukken, en wat een mooi ontwerp! Zou ik je idee mogen gebruiken voor mijn eigen actie? Als tegenprestatie steun ik bij deze je actie ook! Groeten, Steyn

Top dat.je ons wilt helpen met een poster

Bart Hoogendoorn

Michelle De Groot

Super, you can do it!!

Emily Van Beek

Heel veel succes! En dat jullie maar veel geld mogen ophalen! Groetjes Emily, Dennis en Brian

250

Leo van Snippenburg

Succes man, laat je niet gek maken. Gewoon genieten van de trainingen en de grote dag!

Liset Veerman

Lientje Buitenhuis

Succes! Wim en Lientje Buitenhuis

208

Gerard en Debby

Robbie super bedankt voor het maken van onze posters. Ze zijn super gaaf! Groetjes Gerard en Debby

Charlotte Lina

Hup Robbie hup, pedal it out! Je kan dit topper!

Anna Rebel

Zet ‘m op! Voor mijn mamma en alle anderen.

Anonymous

Alsnog gefeliciteerd! En zet hem op!

Dominique Schouwstra

Jaap en The Rouwenhorst

Succes J&T

Anonymous

Super mooi wat je gaat doen!

KV Apeldoorn A1

Ralph

Hup!

Sebastiaan Leurs

Bedankt voor het maken van mijn flyer! Heel veel succes met alles en tot op de berg! 👍🏻

Jasmijn Raaijman

Heel veel succes!

Anonymous

6x hoeft niet hoor. Kijk maar wat je kunt en geniet!

Paola

Piet Bresser

Succes Robbie

Jan Hoogendoorn

Succes Robbie, groetjes Jan en Joke

Suzanne Schriever

Zoals afgesproken😉 Super knap dat je dit aan gaat!

Michèlle Burgers-Jansen

Succes man! Mooi initiatief

Martijn, Jenna en Boris

Wilma Liefers

Succes!!!

Loes / klaas

Succes Robbie. Jij kan dit!!!

Arjan De Jong

Heel veel succes !!!

DHL Parcel the Netherlands

Heel veel succes met dit mooie en uitdagende initiatief ook namens de terminal Arnhem!

Fam. Veeneman

Anne-Carien KleinJan

Succes! Mooie actie.

cloudmotion BV

Ineke Krijt

Robbie veel succes en dat je maar veel donaties mag binnenhalen.

Evelien Korlaar

Super bedankt voor het ontwerp van de posters! En succes met de voorbereidingen en zie je op de berg!!

VAN WIJNGAADEN GROOTHANDEL

Albert Kulk

Bikkel

Pascal & Suzanne

Succes Robbie, echt een actie voor jou! Het gaat je lukken!

Jeannette de Graaf

Respect

Marieke van Lankvelt-Langohr

Laura Van raaij

Bedankt voor het maken van mijn flyer! Veel succes nog met trainen en tot op de berg!

Raoul Groen

Succes Robbie!

Joke en Gerrit Hendriks

Wat ben je toch een topper... heel veel succes bij het trainen en st taks die berg op te gaan.... respect

Anne Spreij

Heel veel succes topper! 💪🏼🚴🏻‍♂️

Andrea & Nils

Succes, Robbie! Gaat je zeker lukken!!

Henk Lubberding

Succes Robbie. Knap dat je dit doet Ik ben mede redactielid van het Kerkblad Prisma

Natalie Hanneszen

Succes mannen, jullie kunnen het, trots op jullie!

Yvonne Diepens

Succes met fietsen. Goed van je dat je dit doet.

Britt Ebbing

Hans Hemmers

Dag Robbie, Veel succes en sterkte gewenst. Graag dragen we als Prisma-redactie ons steentje bij.

Zet hem op!

You can do it! Succes!

Tiemen Ruiter

Roos ter Horst

Super gaaf van dat je dit gaat doen! Ik wil jou en dit natuurlijk dit goede doel wel steunen!

Tinus Werven

Robbie, Sterkte en succes gewenst met de Alpdues

Anonymous

Robbie, alvast bedankt voor het helpen met de mooie poster. En op de berg krijg je dat biertje💪

Omi

Goed dat je dit gaat doen!

Ria Veldwijk

Zet 'm op!

Bart Hovens

Robbie, heel veel respect voor jou deelnamen. Ik heb er de volste vertrouwen in dat jij de top gaat halen. Veel succes met de trainingen. Toi toi toi!

Eline Weenink

Mijn oma ligt op het moment in een hospice door uitgezaaide longkanker. Je probeert er te zijn en zo vaak mogelijk langs te komen en te genieten. Zo fijn dat jij opstaat en door middel van fietsen al zo veel hebt ingezameld!! Heel veel succes dit jaar Robbie 💪🏼

Maurice Ebbing

Bedankt voor de posters en suc6 op de App Groetjes Maurice en Britt

cirkel der natuur

Voor mijn grote bikkel , een zus !!

Klusbedrijf Schroen

Hé Robbie, bedankt voor de visite kaartjes. zet hem op bij de Alpe d’Huzes

Tinus Werven

Dennis De Groot

Carlijn Blom

Toi toi toi!! Topper

Harm en Monique Greveling

Succes met de voorbereiding en veel plezier en sterkte tijdens Alpe d’HuZes.

Jacqueline Maus

Heel veel sterkte, succes en geluk🍀 je kunt het 💪

Patrick Veldwijk

Succes voor dit goede doel en geniet van deze mooie belevenis

Voor 2 mooie stekjes. M en N

Rick Aan t Goor

Goodluck!

Jan Bomhof

Mike en Suus Reep

Robbie, je bent een topper. Maak er een bijzondere ervaring van met elkaar.

250

Bianca en René Bouwmeester

Super!! Robbie!! Heel veel suc6 en wij gaan jou via Facebook volgen. 👍💪

Dieuwertje Bax

Super goed, Rob!!!

Erick Wijngaards

goed en leuk dat je meedoet! succes!!!

Nienke Scheltens

Succes robbie!! Je bent een held!