Irene Schimmel

Alpe d'HuZes 2024

AMOUNT RAISED

2896.00

Waarom ik mee doe aan de Alpe d’HuZes

Ik doe mee omdat ik 12 jaar geleden mijn moeder ben verloren na een strijd tegen kanker, een machteloze lijdensweg. Recent is ook mijn schoonvader overleden aan kanker. En nu levert Elly haar strijd, de moeder van Marlijn (mijn dierbare vriendin en nicht, waar ik al mijn hele leven mee optrek).

Ik heb gelukkig ook mogen ervaren hoe het ook anders kan. Dankzij wetenschappelijk onderzoek, goede medische middelen én zijn enorme doorzettingsvermogen, leeft mijn vader nog wel! Dus gun ik anderen ook de kans om te overleven en zie ik deelname als een belangrijke bijdrage daaraan. Dat motiveert mij om mijn doorzettingsvermogen aan te spreken en door de pijn te bijten als ik dé berg op fiets. Samen met dierbaren en met mijn dierbaren in gedachten.

My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Streefbedrag gehaald

Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld

Emails verstuurd

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

My Updates

‘Bewogen’ tijd

Ik realiseer me dat mijn vorige post ook al over ups en downs ging, maar ook de afgelopen tijd was een 'bewogen' tijd. In de letterlijke en figuurlijke zin.

Laat ik beginnen met 'bewogen' in de letterlijke zin, want fietsen doen we hoor! Fabian en ik blijven met een flinke dosis fanatisme trainen. Duurtraining, bloktraining, cadanstraining, sprinttraining, VO2max training, je kan het zo gek niet bedenken training. En we staan aan de vooravond van een lang weekend Ardennen. Voor mij wordt dit een belangrijk moment, want dan ga ik voor het eerst wat meer hoogtemeters maken en een beetje ervaren wat klimmen doet. Gezonde kriebels dus, helemaal nu de 'echte berg' over minder dan een maand bedwongen moet worden!

Dan de figuurlijke 'bewogen' tijd. Op de fiets ben ik mezelf tijdens een sprinttraining mentaal flink tegen gekomen. Over-gefocust op mijn hartslag liet ik Fabian tijdens een sprinttraining alleen een 'rondje viaduct' opgaan om zelf langs het fietspad tranen van frustratie te huilen 'ik kan het niet, het gaat me nooit lukken, het helpt allemaal niet....', een stroom van niet helpende gedachten. Na een stevige peptalk van Fabian ben ik vervolgens mezelf voorbij gegaan in twee sprints het viaduct op, GAAF!
Ook hebben wij onze fietskleding opgehaald in Papendal en met een deel van ons team 'de Doorverzetters' een rondje gefietst. Erg waardevol om een keer met elkaar te doen. Extra leuk is dat wij daarna vol trots een rondje konden fietsen in onze Teamkleding (zie foto).
Niet alleen op de fiets was het emotioneel 'bewogen'. Waar er iemand in onze omgeving de strijd tegen kanker heeft verloren en dit veel verdriet met zich meebrengt, krijg ik gisteren (6 mei) van mijn vader te horen dat hij wederom een goede uitslag had in het ziekenhuis. 10 jaar is de leukemie nu in remissie! Wat ben ik trots op mijn vader en zijn strijdkracht. En dankbaar dat er ook nog positieve verhalen zijn waar de strijd tegen kanker betreft. En precies daarom blijf ik fietsen, met tranen van frustratie én geluk!

Op en af(dalen)..

Na een tijdje op een 'roze wolk' geleefd te hebben, was daar gisteren toch even een kleine reality check.

Laat ik beginnen met mijn 'roze wolk'. Allereerst behaalde ik mijn streefbedrag. WAUW! Het streefbedrag halen geeft wel een HEEL lekker gevoel (een lekker shotje dopamine...). Maar wat het meest overheerst is de dankbaarheid. Wat zijn er een hoop gulle mensen om mij heen die het doel en mij een warm hart toedragen.
Zie wat ik nu ga schrijven dan ook absoluut niet als ondankbaarheid, maar ik heb wel mijn streefbedrag verhoogd. Want ja, grenzen zijn er om verlegd te worden en opgeven is geen optie. Ik heb mijn moeder, schoonvader, de moeder van Marlijn mentale en fysieke grenzen zien verleggen. Zij moesten wel, ik kan het op zijn minst proberen...
Ten tweede zijn Fabian en ik consequent en met een flinke dosis motivatie drie keer in de week aan het trainen. Binnen op de Tacx, duurtraining buiten en nog een keer de Amerongse Berg op. En wat voelde ik me dat ritje bij Amerongen sterk! Regelmatig op kop, tegen de wind in en heuveltje op. Die figuurlijke berg die ik op moet werd steeds een beetje kleiner.

En toen kwam daar de fietsrit van afgelopen zondag. Wij gingen weer een keer mee met twee mannen van de 'Gold Racers Brabant', ons fietsclubje. In de kou en met een stevige noordenwind vertrokken wij in het wiel van onze (fiets)vrienden. En in dat wiel heb ik, met een gemiddelde hartslag van 157 bpm, de hele 76 km gezeten. En dan hebben ze zich nog ingehouden... Het was ploeteren en ik voel mijn benen terwijl ik dit schrijf. Ben ik nu ontmoedigd? Nee dat niet! Ik realiseer me echter weer des te meer dat de trainingen de komende weken hard nodig gaan zijn. En de figuurlijke berg is weer een beetje hoger geworden.

Dit maakt het des te mooier dat ik van de week de mail van mijn moeder tegen kwam (te zien in de foto). Zij spreekt hier over het team waar zij destijds teamcaptain van was. De mail gaat dan wel niet over mij, toch zijn het haar eigen geschreven woorden en voelt het alsof ze het ook over mij heeft. Haar dochter die 12 jaar later er zoveel voor over moet hebben (en zál hebben). Mam, ik ga je trots maken hoor. Dat beloof ik! Liefs, je dochter.

Het serieuze trainingswerk is begonnen!

We zijn nu begonnen aan de tweede week van ons serieuze trainingsprogramma. Een app genaamd Fondo, gemaakt door de KNWU (wielerbond). En zoals je wel kan zien aan de foto is het niet altijd kattenpis. Dit is het bewijs dat trainen ook zwaar kan zijn. En toch (ondanks dat ik terwijl ik dit schrijf de training behoorlijk voel en morgen vast ook), komt dit niet in de buurt van de strijd die mijn moeder, schoonvader, Elly en andere mensen met kanker íedere dag moeten leveren. Wij worden er namelijk ook fitter en sterker van en de pijn gaat weer voorbij. Voor hen helaas niet… ik krijg meer en meer ontzag voor de strijd die mijn moeder (en al die anderen) iedere dag hebben moeten leveren. En #opgevenisgevenisgeenoptie krijgt voor mij steeds meer betekenis. Dat doet wonderen met mijn motivatie. Soms stap ik met frisse tegenzin op de fiets, maar ik doe het toch. Want ik wil het! Ook heel fijn is dat mijn partner in crime en life (Fabian) weer lekker mee traint en we dit echt sámen doen. Zo waardevol. Ik ga moe maar voldaan mijn bed in. Tot de volgende knoop! ;-)

De eerste hoogtemeters zijn gemaakt!

Afgelopen weekend waren we een weekendje weg met de familie van Fabian. Het toeval wilde dat we op een park zaten naast de Amerongse Berg. 😃 Aan motivatie geen gebrek, dus hadden we de fietsen meegenomen. Terwijl zondag de rest van het huisje langzaam ontwaakte zijn wij op onze carbon rossen geklommen en hebben we een ietwat uitdagende route gereden. Een route van het internet geplukt, die bij nader inzien bedoeld was voor gravelbikes of mountainbikes. Niet persé voor twee bijna gloednieuwe racefietsen 😅 Maar goed, met wat detours en glibberen en glijden (goed voor de techniek) hebben we ons een weg door het prachtige landschap gebaand. Want wat is het daar een fietsparadijs! En waar ik vorig jaar nog kapot gegaan ben op de Posbank dacht ik nu ‘oh, ik ben er al!’ Oké, een heuvel van een paar meter met wat hoogte maakt nog geen berg van bijna 15 km met ‘iets’ meer stijging. Maar toch, het geeft vertrouwen. Ik heb heerlijk gefietst. Krijg meer zelfvertrouwen, meer kracht, betere techniek en de conditie begint te komen. Helaas moet ik de komende periode even verder trainen zonder mijn partner in crime (and life) 😔 Die zit met een fysieke blessure. Dat maakt het minder leuk, maar ik blijf me inzetten. Ook voor die laatste paar euro’s waarmee ik hopelijk mijn streefbedrag ga halen! Maar hoe dan ook blijf ik me verbazen over de steun en donaties uit alle hoeken, verwacht en onverwacht. 🙏🏻 Groetjes, Irene

Met goede moed van start!

Lieve donateurs en volgers, Na een lange stilte op deze blog, werd het weer eens tijd voor een update. Allereerst willen we onze donateurs in het zonnetje zetten. Want ongelofelijk om te zien hoeveel mensen al aan ons gedoneerd hebben, soms ook uit hele onverwachte hoek. We hadden nooit durven dromen, toen we ons hier voor opgaven, dat we nu al zoveel opgehaald zouden hebben! De gulle donaties en gevoelde steun, geven ons in de voorbereiding een enorme boost om te trainen voor deze once in a lifetime ervaring. Ondertussen hebben wij ook niet stil gezeten. Laten we beginnen met delen dat we super gemotiveerd zijn en serieus aan het trainen geslagen zijn. Of naja, we doen ons best om op een effectieve manier te trainen op basis van onze ‘amateurskennis’. Marlijn, onze teamgenoot, gaat nog met een professioneel schema komen gebaseerd op professionele kennis. Maar wij zijn simpelweg te ongeduldig en trainen voelt goed. Wat doen we dan? Een opstelling in de garage met twee Tacxen (een simpel apparaat dat het mogelijk maakt om te fietsen binnen zonder vooruit te komen) gebruiken wij om na het werk interval training te doen, als het kan meermaals per week. En als het weer het toelaat proberen wij in het weekend lange ritten te maken buiten op een lage hartslag. 3 maart gaan we mee doen met een koers op de Utrechtse Heuvelrug, ‘de ontwakingstocht’ en we zijn een weekend aan het plannen naar de Ardennen waar we clinics kunnen volgen speciaal voor deelnemers aan de Alpe d’HuZes, zoals krachttraining, veilig dalen, staan op de pedalen, beter kijken, betere ademhaling, maar bovenal klimkilometers maken. Kortom, aan onze goede intenties zal het niet liggen. Laat die berg maar komen! Groetjes, Irene & Fabian

De kou trotseren

Om straks de berg op te komen zullen we toch zoveel mogelijk kilometers moeten maken. Dus toen het vandaag droog was betekende dit: ‘hup de fiets op.’ Met mist en een gevoelstemperatuur van 2 graden was het wel even afzien. Maar met het goede doel als motivatie, de mannen uit de Gold Racers Brabant groep die ons uit de wind hebben gereden, mij een extra laagje hebben gedoneerd, mijn verschoven zadel hadden rechtgezet en na een warme douche, zitten wij voldaan op de bank. Hopelijk zijn ons nog een paar goede dagen gegund om buiten te wielrennen. (Wel met nóg meer laagjes aan ;) ) En vergeet niet dat elke euro telt. Het maakt niet uit hoeveel je geeft, wij zij blij met alles! En ongelofelijk dankbaar (en soms ook ontroerd) door alle donaties tot nu toe!! Zo heeft het team van mijn moeder van 12 jaar geleden (team ‘Uit het diepst van ons hart’) ook nu weer gesteund. Voor mij hartverwarmend om te zien en ervaren dat mijn moeder nog altijd voortleeft in herinneringen van mij en anderen. Groetjes, Irene & Fabian

Het is begonnen!

AD6, editie 2024, we zijn los!

Afgelopen zaterdag was het dan zover, de eerste informatiebijeenkomst van editie 2024 in Gorinchem. Wat een saamhorigheid! Ontzettend mooi en fijn dat zo'n verschrikkelijke ziekte mensen zo bijeen kan brengen. We waren allebei flink geraakt en een beetje uit het veld geslagen. Veel tips gekregen over hoe we het beste deze berg kunnen bedwingen. We hebben er dit weekend nog veel over nagepraat.

Tevens een eerste start gemaakt met de sponsoring. Ik was een beetje ontdaan van alle spontane donaties. Inmiddels staat de teller bij mij op maar liefst € 436 en bij Fabian op € 830. Dat gaat hard. Dankbaarheid overheerst.

Vandaag was het Allerzielen mis. Een mis waarbij de overledenen van het afgelopen jaar werden herdacht. Natuurlijk was ik daarbij vanwege de vader van Fabian die in maart jl. is overleden aan metastasen. Aansluitend hebben we de middag en avond doorgebracht met familie van Fabian om hem nog eens extra te herdenken door vooral, met een lach en een traan, heel veel herinneringen op te halen.

Kortom, een weekend om met trots op terug te kijken. Nu maar eens nadenken over verdere sponsoring en trainingsschema's.  We hebben nog een lange weg te gaan.

Veel liefs, Irene & Fabian

My activity tracking

1,368
kms

Thank you to my supporters

Roel, Suzanne En Diek
5 June 2024

Zo verschrikkelijk trots op jou!

4 June 2024

Martine Erik Pip & Lola
23 May 2024

David Bevelander
6 May 2024

Zet 'm op meid! Ter aanmoediging de gevleugelde woorden van Anita Doth; no valley too deep, no mountain too high!!

Talentizer
1 May 2024

Top dat jullie dit doen!! Heel veel succes Irene en Fabian!!

Kelly
30 April 2024

Irene, heel veel succes!! Ik ga je volgen in deze toffe uitdaging voor een geweldig doel :) Zet 'm op! Liefs, Kelly

Josje
23 April 2024

Knap en stoer! En ja, wat zou ze trots zijn geweest.. Geen twijfel mogelijk! Heel veel succes en nog veel meer plezier gewenst. Het zal vast een heerlijk gevoel zijn om het straks gewoon voor elkaar te krijgen :)

Cara Vonk
22 April 2024

Good luck!

Roelie Veurman
4 April 2024

Veel succes!

Nn
4 April 2024

Veel succes! Het gaat je lukken!

Team Utrecht Max Ernst Ggz
5 March 2024

Prachtig en bewonderenswaardig dat jullie dit gaan doen! Veel kracht, doorzettingsvermogen en dierbare herinneringen gewenst!

Marijke Rooijers
25 February 2024

Lana
25 February 2024

Supergoed bezig Irene, wat mooi dat je dit doet! Veel succes met het trainen en de tocht.

Toos Dingenouts
19 February 2024

Succes irene

Maarten Kleijne
18 February 2024

15 February 2024

Do de hartelijke groetjes aan Marga Martens. Ze is een engel!

Nina Kazemzadeh

Renske Rutteman
14 February 2024

Intens veel plezier en succes gewenst. Je laten dragen door al die mooie gemotiveerde mensen en gesteund door (de herinnering aan) je dierbaren. Ook ik ben mijn vader onlangs verloren aan kanker, dus snap de motivatie heel goed! En nu ook de kans om je te bedanken voor het fijne gesprek, denk er nog met regelmaat aan:)

Mara & Joost

Zet hem op hè!!💪🏼

Jeroen Dingenouts
4 February 2024

Opbrengst Tacx (de helft)

30 January 2024

11 January 2024

Succes

Roelie Veurman

500

Succes :)

Chantal Vredenborg
9 January 2024

Hoi Irene, ik ken je persoonlijk niet maar je vader wel. Hij kon mijn vader heel goed. Mijn vader is helaas 17 geleden aan kanker overleden en mijn moeder leeft gelukkig ook nog na strijd en de medische molen. Wat enorm verdrietig dat jij ook zo dichtbij met deze ziekte geconfronteerd bent. Heel goed dat je je hiervoor inzet. Hopelijk komt de dag steeds dichterbij dat het te genezen is. Heel veel succes met de zware klim. 💪

Hielke
8 January 2024

Cees Doornbos
7 January 2024

Een prachtig initiatief! Ik ben trots op jullie en wens jullie heel veel succes!

Herman Schimmel
5 January 2024

Veel succes!

Merel Krielaart
28 November 2023

Lieverd, wat ben ik trots op je dat je dit gaat doen! Dikke kus

Conny Rijbroek En Dick Disberg
13 November 2023

In 2012 ook meegedaan met het team van jouw moeder Uit het diepst van ons hart. Wat fantastisch dat je in 2024 mee gaat doen. Natuurlijk steunen we jou! In lieve herinnering aan je moeder Petra❤️

Liselotte Admiraal
12 November 2023

Lieverd, nu al super trots op jou dat je dit avontuur aan gaat voor zo’n goed doel. You got this! X

10 November 2023

Wat een fantastisch initiatief! Heel veel succes en sterkte!

Jody
9 November 2023

9 November 2023

Harm Rasterhoff

Dag Irene, wat geweldig dat jij nu ook met jouw team de Alpe d’HuZes gaat fietsen. Ik heb t gedaan met het team ‘Uit het diepst van ons hart’. Ik wens je veel succes! Harm

Kees
8 November 2023

In 2012 mee gefietst met team 'Uit het diepst van ons Hart' , niet alleen op weg naar de top, maar ook naar meer onderzoek. Irene, veel succes in je sponsorwerving en een mooie dag op de Alp d'Huez.

Rens Metz
8 November 2023

Ook ik heb meegefietst in 2012 met het Team Uit het diepst van ons hart. Een hartverwarmende ervaring die me altijd bij zal blijven. Laten we hopen dat de blijvende aandacht en ondersteuning voor het onderzoek mbt kanker het leven van toekomstige patiënten verlicht. Heel veel succes bij de voorbereiding en op de grote dag in juni.

Hannah Flipse

...heel veel succes...

Yolande Krooshof
8 November 2023

Wat goed dat jullie dit doen!

Annette Dumig
8 November 2023

Lieve Irene, wat mooi dat jij en je partner mét jullie team meedoen. Twaalf jaar na ons team, waarvan jouw moeder de teamcaptain was! Het zal fysiek en emotioneel zwaar zijn, maar jullie zijn jong en sterk én persoonlijk gemotiveerd. Zet 'm op en geniet van deze ervaring, die je lang zal bijblijven.

Nienke Feenstra
8 November 2023

Heel veel succes Irene!! Wij zijn je moeder ook nog niet vergeten!!

Nora Van Maanen

Wendy & Jeroen Dingenouts
7 November 2023

Superknap dat je deze groten bult gaat beklimmen en met een supergoed doel. Het zal een emotionele toer worden maar vergeet vooral niet ervan te genieten! Liefs van ons

Dirk Broekaart

Guus En Rianne

Ruurtje
6 November 2023

Succes en gas op die lolly

Willem-jan Dekkers

Heel veel succes samen!

Maaike Hamming

Fantastische actie!❤️

Anke Ytsma-schimmel

150

Marinus Schimmel

Prachtig initiatief waar ik graag aan bijdraag. Succes met de voorbereiding

Margot Van Dijk
5 November 2023

Succes met de voorbereidingen. Gaat je vast lukken

Astrid Olsthoorn

Zet hem op lieverd! 😘

Elvira
4 November 2023

Goed bezig!’

4 November 2023

Fantastisch Irene ! Heel knap dat je gaat voor dit prachtige doel !!