#StefanenAnoek

And we’re off….

Afgelopen zondag is het officiële startsein gegeven voor Alpe d’HuZes 2019. Op die dag waren er al 2000 inschrijvingen. Het lijkt erop dat ook dit jaar dus weer het maximale aantal van 5000 deelnemers gehaald gaat worden. Opvallend was ook het aantal nieuwe deelnemers… of mensen die erover denken om deel te nemen. 

Inmiddels is het fundraisen in volle gang voor team #StefanenAnoek. En met gepaste trots kunnen we zeggen dat dat behoorlijk goed gaat. Inmiddels zijn er 6 beklimmingen verkocht. Dat betekent dat Anoek of Stefan in een shirt van de sponsor een beklimming doet in ruil voor een mooie sponsoring. Het goede nieuws is dat die actie uitverkocht is. De keerzijde is dat Anoek nu “verplicht” 2 x omhoog moet en Stefan niet met minder dan 6 aan kan komen. Kortom: aan de bak.

Een leuke anekdote: we zijn de afgelopen weken zeker 5 keer herkend toen een van ons onze naam zei. “Oh ben jij de Stefan van #StefanenAnoek op twitter?” en “Ahhhh dan zal jij Anoek zijn van #StefanenAnoek.” Heel kinderachtig wellicht, maar dat vinden we echt heel grappig.

Voor komend jaar staat er een aantal events op de planning waar we waarschijnlijk aan mee gaan doen. Voor Stefan is dat o.a. de Amstel Gold Race in April. Verdere events zijn we nog aan het overdenken.

Het trainen en fundraisen gaat uiteraard volle bak door. Bijvoorbeeld op 15 december. De drukste zaterdag van het jaar bij de Intratuin in IJsselstein omdat dat dé dag is dat men de kerstboom komt kopen. Op die dag gaat Stefan op de Tacx de Alpe d’Huez virtueel beklimmen met een donatiebox aan het stuur. Het idee is dan dat veel mensen hun 50ct of eurootje uit het winkelkarretje doneren. Of het wisselgeld wat ze krijgen als ze een oliebol kopen bij de kraam waar hij naast gaat staan 😊.

Verder hebben we nog 2 mooie veiling items openstaan die aflopen op 30 november. Een LottoNL Jumbo wielershirt met handtekeningen van de renners en een ingelijst Ajaxshirt met handtekeningen van de huidige (nu al legendarische) selectie. Deze zijn ter beschikking gesteld door goede zakelijke relaties en de opbrengst gaat één op één de pot in.

Op het event shirt kunnen we 16 logo’s kwijt van bedrijven die 250 euro of meer sponsoren. Inmiddels zitten we op 18 rechthebbenden op een plekkie op het shirt. Inderdaad, dat past niet. Oplossing die we bedacht hebben is dat we zelf sportjassen laten maken die we de hele week van de AD6 zullen dragen (en natuurlijk daarvoor en daarna veel vaker). Op deze bollenjas is ruimte genoeg voor veel meer sponsoren. Dus als je nog een bedrijf weet…….

Laatste nieuwtje voor nu is dat de Alpe d’HuZes voor Anoek vanaf 27 november meer is dan een event om sportief aan mee te doen. Vanaf die dag zal zij behoren tot het team Spnsorwerving van de Stichting Alpe d’HuZes. Kortom, naast Villa Joep zal zij ook voor Alpe d’HuZes gaan werken.

Zoals gezegd, we zijn van start, we kunnen los. En dat zullen we gaan ook.

Geld is het enige dat telt

Vorig jaar hebben wij voor het eerst meegedaan aan de Alpe d’HuZes. Buiten dat dit een ontzettend mooie ervaring was, is ons een aantal zaken ondubbelzinnig duidelijk geworden.

Als eerste hoe gelukkig wij mogen zijn dat ons hele gezin gezond is. Samen mogen wij 4 kinderen grootbrengen. Drie meiden van 13, 11 en 10 jaar en een jongen van 8.

Daarnaast dat vooruitgang in het bestrijden van kanker niet “een kwestie is van geld”, niet “iets met geld te maken heeft”, maar echt “alleen maar een gaat om geld”. Er zijn zoveel mooie initiatieven en veel belovende onderzoeken en de enige belemmerende factor op dit moment is geld. Linksom of rechtsom, geld is het enige dat telt.

Ook heeft onze kennismaking met AD6 ervoor gezorgd dat we structureler wilden bijdragen aan goede doelen. Niet alleen met Alpe d’HuZes maar ook op andere vlakken. De invulling die we daarvoor gevonden hebben is dat Anoek per Juli 2018 is gestart als P&O medewerker en Regio Coordinator voor Villa Joep. Werkend vanuit het gloednieuwe en hypermoderne Princes Maxima Centrum in Utrecht zamelt dit team geld in zich in voor onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker.

Vorig jaar hebben we met ons AD6-avontuur 6000 euro opgehaald op verschillende manieren. De kinderen hebben daar met verschillende activiteiten een aanzienlijke bijdrage geleverd. Zij zien ook echt dat het belangrijk is om andere mensen te helpen. Ook dit jaar zullen zij we meedoen aan sponsorlopen, cupcakes maken/verkopen en donatieboxen plaatsen. Kortom, net als vorig jaar doen we het met zijn zessen. Na het resultaat van vorig jaar willen we nu ons streefbedrag op 7.500 euro zetten.

Doelstelling is 8 beklimmingen. Stefan wil er 6 met de fiets doen en Anoek 2 hardlopend. We zullen er alles aan doen om zoveel mogelijk geld op te halen dit jaar en onze beklimmingen zo “duur mogelijk” te verkopen. Want nogmaals, Geld is het enige dat Telt!!!

Help je mee?

Thank you to our Sponsors

1.000

Dji Drones

Vliegend de berg op met DJI :)

1.000

Peter Kalkman

Zet 'm op!!!

1.000

Bechtle Direct

Succes in Juni op de Alpe d'Huez

1.000

David Duijndam

500

Samsung

Namens Samsung heel veel succes...

500

Medical It Shop

500

Eric Segers

250

Mary Van Der Wal Executive Management Support

Go4it!

250

Pci Nederland

Succes met deze uitdaging

130

Veiling Lotto Nl Jumbo Shirt

126

Eric Segers

75

Chantal Wendel - Sapphire Virtual Pa

Heel veel succes! Groetjes van Chantal

66

Anonymous

Wat ongelooflijk goed initiatief. Heel veel succes! Wendy Veldman

54

Matthias Van Walsum (zrg)

Hi Stefan & Anouk, Uit naam van onze groep motorrijders (Zuid-Holland Riders Group) wil ik jullie heel veel succes wensen. Groeten, Matthias

50

Anonymous

Op naar een mooi bedrag! En wat beter weer zou ook niet verkeerd zijn ;-)

25

Frank Van Veen

Als je 6x omhoog fietst verdubbel ik het bedrag.

25

Anonymous

Wederom succes dit jaar en neem aan dat die 7.500 euro gehaald gaan worden.

25

Tibet Araz

21

Frank Rakké

Toppers. Veel succes.

21

Hidde Doop

21

Marielle Duijndam

Goed bezig Steef! (en Anouk)

21

Rutger Oonk

Beste Stefan en Anouk, Veel succes én veel plezier!

21

Menno Baars

Show more